Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Benzinforbrug forskellige karburatorer. (03-05-2013 11:12:23)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj
Hej Niels Erik
Det kan der gøres noget ved, hvis du fjerner indsugningsrør/slange når den er varm, slukker motoren og lyser ned i halsen på damen, det der sikkert sker er at du vil se benzinen løber ind gennem den samling der er nede ved venturien, er det det du ser er det den gummiring der er i samlingen der er mør og utæt, overdelen kan også være blevet skæv, den er delt i to, skru den fra hinanden og slib fladerne plane, jeg ligger slibepapiret på en glasplade ( klappen fra en emhætte ) når de er plane samler du dem med en ny pakning og gummiring, er det stadig et problem, må vi snyde den lidt ved at lave et "returløb" til tanken, hertil skal bruges to t-stykker det ene sættes ind på slangen inden pumpen, det andet skal der sættes en prop i den ene studs, i proppen bores et 0,3-0,5 mm hul, dette t-stykke sættes mellem pumpe og karburator, den studs med proppen i forbindes med en slangestump til den ledige studs på t-stykket før pumpen, dette har ingen betydning under kørslen, men det overtryk der opstår pga. bla. efter varme fra motoren, kan nu ikke lave overløb, men vil løbe tilbage på suge siden. pyyhaa håber det gav mening.

Zenith karburatoren er værd at bevare på en seriebil, den har den egenskab som mange andre ikke helt magter, bla. Solex og Weber, nemlig at den på grund af svømmerhuset, og blanderørets placering, giver lidt mere benzin når man kører op, og mindre når man kører nedad.

Med venlig hilsen

Per
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.