sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III V8 (19-06-2013 12:16:23)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Alt kan lade sig gøre med Land Rover. Skal det være kosher, skal der evt erlægges lidt afgift. Jo man kan sagtens bygge en Rover 3.5 V8 i en seriebil. Mht godkendelse, har jeg hørt en historie om at man opgav SAE-værdien for den originale motor og DIN-værdien for V8'eren. Så kan den efter sigende lige snige sig igennem. Der findes jo også en 6cyl benziner. Ved ikke om ikke den er stærk nok til at man holder sig inden for 20% reglen.
Der er sikkert nogen praktiske problemer, men de kan overvindes. Der findes som det nævnes kits i England. Mht gearkassen, så er det heller ikke noget problem, så længe man er lidt flink. Tror man, at man skal til at følge BMW'erne ned af Nørrebrogade, så kan man hurtigt splitte sin gearkasse ad. Og så er det ligegyldigt om det er en V8 eller 200TDi eller hvad man nu har lagt i.
Man *kan* selvfølgelig lægge et seriekarosse på et Defender chassis. Men en Defender er længere, og oven i købet en smule bredere end en seriebil, så så nemt er det heller ikke.
Men, der er nu ikke meget der er federe end lyden af en Rover V8! Heller ikke i en seriebil.
Mvh Niels