sv: sv: sv: Slør i transmissionen (19-12-2013 20:58:28)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Med permanent firhjulstræk er der mange led "The Force" skal passere på vej ud til slidbanen på dækket og dermed fremdrive bilen; er der bare mm. slid og slør hvert led i drivlinie, kan det afstedkomme anseligt klonk.
Den virklige skurk, der kan "Bring you off the Road" er nedslidte stråler på den forlængede højgearsaksel, der går ud i transferkassen. Evt. slid kan kontrolleres ved at afmontere det runde 5-boltsdæksel i bagenden af transferkassen og dreje på håndbremsetromlen. En kilde til klonklyden kan også være, som det fremhæves andet stedts, bærekuglen på V-stangsophænget-
der hvor bagaksel er lejret for oven. Er Land Roveren med flydende drivaksel, dvs. der er navskive med stråler ud over stikaksel ude i hjulet, er det en god ide, dersom der er konstateret slid, også at skifte stikaksler. Slidte stråler i navskive skyldes ofte slør i hjulleje.