Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: SER III benzin hakker (22-04-2014 13:45:55)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Ja, det kan jo være mange ting, men når du siger at den kørte fortrinligt i en uge efter der var blevet stillet tændning, og så begynder at hakke igen, så vil jeg tippe på at det er strømfordeleren. Den kan være slidt, og så flytter den sig lidt. Er der slør i rotor-akslen? Er platinerne i orden og står rigtigt? Sidder selve strømfordeleren ordenligt fast? Kæberne på den der holder der klemmer, er ikke klemt helt sammen? Er forbindelser inkl tændkabler i orden? Har du prøvet at stille tændning efter bogen og med stroposkop osv og ikke kun på gehør? (Man kan godt indtille efter gehør, men lidt lige som når man stemmer klaver, man skal ikke være tonedøv, hvis du forstår;) )

Skulle det være karburatoren, så er en S.U. karb. efter sigende fantastisk, men temmelig dyr. Ellers køb bare en Weber 34ICH, den virker, selvom den har tendens til at flyde over, hvis der kommer lidt skidt i den eller lign. Det resulterer i at når man standser vil den varme motor få benzinen i svømmerhuset til at flyde over og drukne motoren og da kan det være lidt svært at starte med varm motor. Ved ikke om Zenith'erne har det samme problem, men jeg har ladet mig fortælle at de Zenith man kan få i dag er af svingende kvalitet.

Man kan godt med lidt forsigtighed blæse baglæns i benzinslangen. Men lad være med at blæs igennem pumpen. Membranen kan ikke nødvendigvis holde til det. Gæt hvor jeg ved det fra. :) Et lille "in-line" benzinfilter (papirfilter) mellem pumpen og karburatoren er ikke nogen dårlig ting. Køber du det hos THansen så bed om et "knallertfilter" ellers bliver teenageren bag skranken helt forvirret.

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.