sv: sv: hjælp til fejlfinding (19-09-2014 14:57:37)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Når ja den med styrtøjet...
En SIII kan næsten ikke selv rette op. Hvis ellers at det hele fungere bare nogenlunde så er det eneste der hjælper at kikke på dækkene og se hvad max dæktryk er de kan holde til og så pumpe dem godt og vel op til det.
Når den så er synet lukker du ud til 10% mindre end max dæktryk for at få den bedste økonomi.
Jeg er ikke helt med på hvad det er han vil have justeret i styrtøjet, men gætter på at det er snekken der skal strammes lidt?
Det er et tveægget sværd at stramme på for hvis den er lidt slidt så bliver den også vanskeligere at dreje og dermed at få styrtøjet selvoprettende. Der vil som regel altid være lidt slør i styrtøjet uden at det betyder noget og det skal der også være i den type styrhus en SIII har. Ellers ødelægger det sig selv.
Jeg kan kun anbefale du køber Haynes "Land Rover Diesel (0529) med det samme hvis du ikke allerede har den. Det er en guldgrube når man skal vedligeholde sin egen bil og den er meget begyndervenlig.
Hilsen
Jens