Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny knastaksel på 3.5 V8 1987 LR (29-12-2014 09:43:07)
Niels Bramsø #7832, reg. øjyl
Hej
Hvilke konkrete erfaringer er der her i klubben med knastaksler til v8 3,5?, af v8tuner og andre hjemmesider kan jeg eks. læse at en 3,9 indsprøjtningsknast giver kun lidt 5-8hk,gad vide om det er i forhold til 136Hk eller 116Hk ?, ville være rart hvis de have opgivet det faktiske effekt område. Andetsteds kan jeg læse at indsprøjtning og kaburatorknaste generelt vil have forskellige tidsintervaller, tænker også at en ny knast generelt vil virke som en effektøgning i forhold til en slidt (mere løft og længere tid).

Kan læse mig frem til at med åbne og lukke intervaller (tidspunkt,længde,overlap mellem ind/ud) på knastaksler styrer om motoren enten har et højt moment i de lavere omdrejninger eller om den er trimmet til generelt højere omdrejninger = flere hk. Med store dæk er det vel en fordel med højt moment ved lave omdrejninger.

Der blev nævnt i tråden at der kan sidde en lysnings begrænser efter kaburatoren, så vidt jeg kan læse mig til er vi da nede på 90hk, 116hk er ikke lysningsbegrænset men knasten der er monteret, at opnå de 136hk på en 90/110 skulle ske udelukkende gennem en anden knast (går ud fra at det er samme knast som dem sidder på range rovere). Kan også læse at hvis en 90/110/defender motor fra fabrikken skal have 136Hk så skulle motor nummeret være 24G, og en 116Hk 21G (Europa) (stemplet på venstre side af motorblokken mellem 2-3 udstødnings hul).

God jul og godt nytår mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.