Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Bagtøj (01-04-2015 00:08:45)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj
Hej Thomas,

Nu kommer det for det første til at komme an på hvad du mener med at 'diffet er stået af', dvs. hvilke dele er det der er døde i diffet etc. Hvis man meget groft skal inddele en Salisbury aksel i nogle hovedkomponent grupper kan man tale om 'krone- og spids-tandhjulet', 'differentialeklumpen' og 'diverse lejer, pakninger, shims mm'

Jeg går ud fra at vi er ude over en alm. renovering af differentialet, hvor tandhjul/klump bibeholdes, men hvor lejer, pakninger mm udskiftes. Spørgsmålet er så bare om det er klumpen eller kron/spids, eller begge dele der er færdigt...

Ashcroft transmission, som der foreslåes, er kendt for meget der har med transmission på Land-Rovere og gøre, dog med undtagelse af Salisbury differentialerne. Hvorfor han helt har valgt at gå uden om disse skal jeg ikke kunne svare på, men besøger du hans hjemmeside finder du rigtig mange gode ting - bare ikke Salisbury dele.

Et hurtigt tit på onkel Paddock's hjemmeside gav det samme resultat. De sælger renoverede rover-diff, men ikke salisbury.

En original salisbury differentiale klump vil formentlig være til at opdrive hvis man gør sig lidt umage, men prisen tør jeg kun gisne om - og billig tror jeg ikke den er. Det samme gør sig gældende for kron/spidshjuls sæt.

Nu ved jeg ikke hvad du forventer at skulle bruge bilen til, men i min optik vil et spærredifferentiale i bagen af en 110'er være en kæmpe forbedring, hvis man til tider forventer at komme uden for alfa-vej. Hvis du ønsker fuldt kontrollerbart spær, er ARB efter min viden den eneste mulighed. Hvordan levetid på en sådan enhed i forhold til alm. originalt differentiale er har jeg ingen anelse om, men det var den rute jeg selv ville gå i din situation (med mit kørselsbehov). I tilfælde af du går ARB vejen, skal du være sikker på at dit kron/spidshjul kan genbruges fra din nuværende aksel, eller i værste fald skal du ud og finde et nyt sæt. Det er ikke inkluderet når man køber en spærredifferentiale klump...

Håber mit besyv kan bruges :)

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "luftfilter"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.