Først og fremmest tak for de mange gode svar.
Jeg har haft skiftet frem og tilbage på tændingen for at undersøge om det hjalp på noget ud fra ideen om at den muligvis stod meget skævt.
Grundet Påske kan jeg ikke lige skaffe en tændingspistol så som groft forsøg har jeg fulgt denne vejledning, hvor man tager udgangspunkt i hvornår motoren efter gehør går bedst:
http://www.type2.com/library/electrip/timex.htmEfter at have rykket både frem og tilbage endte jeg med nøjagtig samme indstilling som før. Men nu fungerer det hele bare en hel del bedre (og lugter ikke af uforbrændt benzin), selvom den stadig lader til at mangle en smule power....
Som nævnt har samme indstilling tidligere fungeret godt, men har så ændret sig negativt over tid. Om det er fordi noget i strømfordeleren som er upræcist, eller fordi spolen er ustabil kan jeg ikke greje.
Jeg mangler stadig at få tjekket returløbet ordentligt igennem - jeg skal have slangen af imens pumpen kører for at se hvor meget den reelt sender tilbage til tanken.
Og så bestiller jeg nok en ny spole bare for at udelukke at det er den som er drilsk.
Det er blevet forslået at tjekke knastakslen. Jeg skal alligevel skifte køleren og vil samtidig tjekke timingen igen, men det må desværre vente lidt til jeg har bedre tid.
Knastaksel+tandhjul kan dog ikke stilles 100 % præcist idet den altid ser ud til at være en halv tand ved siden af...men sådan skal det måske være?
Venlig hilsen Mikkel