Internettet var ikke til meget hjælp, hverken i forhold til at finde den rigtige Pertronix model (ud af 375 muligheder!) eller et sted i Danmark hvor den kunne købes.
Til sidst faldt jeg tilfældigt over AccuSpark i landroverklubbens webshop, men det var ikke tydeligt, hverken her eller nogen andre steder om den ville passe på min 110'er, idet den kun sælges på at være til seriebiler.
Internettet vil bevidne at AccuSpark er en billig Kina kopi af Pertronix og lignende, men i samme pålidelige kvalitet.
Så da den stort set intet koster, samenlignet med de andre muligheder prøvede jeg lykken og det virkede faktisk. Jeg købte den her med dag-til-dag levering så det var smidigt nok:
http://www.mgcenter.dk/pi/AccuSpark_Kit_no_7_Lucas_35D8_V8_3670_300.aspxDe har desuden også en udmærket og billig tændingspistol med mulighed for at gradvis justering som jeg også har haft eftersøgt.
Umiddelbart har det løst problemerne. Eneste problem ved montage var, at ledningerne er for korte og at det ene skruehul på Accusparken var for lille til den store af de to skruer, som tidligere fikserede platinsættet, men det var nemt at bore hullet op (fra 4,5 mm til 5 mm) og sætte et stykke forlænger på ledningerne.
Justerskruen på ydersiden af strømfordeleren, som normalt bruges til at indstille afstanden i plantinsættet bruges nu til at justere placeringen af AccuSpark sensoren, så den sidder lige fluks ud for knastsættet, hvorpå den medfølgende magnetring er monteret.
Om den også passer til senere defender V8 motorer ved jeg ikke, men jeg vil tro det så længe det er 3,5 liters versionen.