Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 11:04:51)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl
Hej,

Om du skal taget skridtet til en britisk særling afhænger jo helt af, hvilke forventninger du har til køretøjet og hvad du vil bruge det til? Hvis det bare drejer sig om at pendle 4 km frem og tilbage på landevejen, så er det uden tvivl ikke det rigtige køretøj - men drømmer du om noget andet, så er Defender'en jo en fantastisk bil! Den er tålelig på landevejen, men det er uden for vejen, at den for alvor bliver sjov. Og så er det jo en super trailertrækker, der vækker respekt på genbrugspladsen ,-)

I min verden er 4 km pendling ikke nødvendigvis det store problem, men det vil selvfølgelig altid være godt at få den brændt ordentligt igennem en gang imellem. Defender motorerne er generelt lavtydende ifht. størrelsen, har ikke katalysator eller partikelfiltre og er derfor ikke så følsomme overfor 'misbrug', som mere moderne konstruktioner. Dog vil jeg helt klart anbefale installation af oliefyr, så motoren altid er tempereret, når du starter turen. Jeg bruger mit fyr konsekvent både vinter og sommer, og det sikrer jo også indeklimaet og udkig gennem ruderne.

En brugt Defender vil jo uanset hvad næsten altid være en halv-gammel bil, så det med et skrue tror jeg ikke du slipper helt for - med mindre du er så velhavende, at bilen altid sendes på værksted. Til gengæld så er det både nemt, billigt og sjovt at skrue i Land Rovers.

/Jens
Defender 90" Td5 MY2000
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "bagfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.