sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 11:04:51)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl
Hej,
Om du skal taget skridtet til en britisk særling afhænger jo helt af, hvilke forventninger du har til køretøjet og hvad du vil bruge det til? Hvis det bare drejer sig om at pendle 4 km frem og tilbage på landevejen, så er det uden tvivl ikke det rigtige køretøj - men drømmer du om noget andet, så er Defender'en jo en fantastisk bil! Den er tålelig på landevejen, men det er uden for vejen, at den for alvor bliver sjov. Og så er det jo en super trailertrækker, der vækker respekt på genbrugspladsen ,-)
I min verden er 4 km pendling ikke nødvendigvis det store problem, men det vil selvfølgelig altid være godt at få den brændt ordentligt igennem en gang imellem. Defender motorerne er generelt lavtydende ifht. størrelsen, har ikke katalysator eller partikelfiltre og er derfor ikke så følsomme overfor 'misbrug', som mere moderne konstruktioner. Dog vil jeg helt klart anbefale installation af oliefyr, så motoren altid er tempereret, når du starter turen. Jeg bruger mit fyr konsekvent både vinter og sommer, og det sikrer jo også indeklimaet og udkig gennem ruderne.
En brugt Defender vil jo uanset hvad næsten altid være en halv-gammel bil, så det med et skrue tror jeg ikke du slipper helt for - med mindre du er så velhavende, at bilen altid sendes på værksted. Til gengæld så er det både nemt, billigt og sjovt at skrue i Land Rovers.
/Jens
Defender 90" Td5 MY2000