Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Justering af koblingspunkt på 90" 200tdi. (09-11-2015 11:18:59)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Jeg ved ikke om det lader sig gøre på en Defender-ting men på en serie-bil er der en meget nem løsning.

Jeg skal ikke sige hvad hardcore-mekanikkere gør, men jeg har set hvad en udlært mekanikker gør når han skal justere koplingen. Det er faktisk ret nemt, og man skal ikke hen og skære i skærmen!

Man skruer simpelthen bremse-hovedcylinderen af bremseforstærkere. Den sidder med to bolte. Så skruer man hele bremsekonsollen af, den sidder med en seks-otte møtrikker på den indvendige side af torpedoen, lige til at komme til med en skraldenøgle. Min mekanikker brugte en luft-drevet nøgle, det gik stærkt. Ligeledes løsnede han også koplingskonsollen og med bremsekonsollen af vejen og koplingskonsollen vippet lidt ud mod lyset, var det relavtivt enkelt at justere koplingspedalen op så der var den foreskrevne frigang.

En simpel "bolt of-bolt on" opgave overstået på mindre end en halv time og vi havde ingen brug for at forsøge at skrue skærmen af, endsige skære grimme huller i den.

Mvh Niels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.