sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109 Slll bremser dårligt. (30-11-2016 14:39:17)
David Bjerregaard-x-2217
På gammel Engelske biler, skal men lufte ud på gammel Engelske!
#1 Må have en assistent. #2 begynd med cylinderen tættest på master!
#3 Assistenten pumper tryk på stille og roligt, og HOLDER PEDALEN NEDE! Du åbner bleed nipple, og lukker vædske ude, til pedalen er i bund. assistenten holder pedalen stadigt nede. #4 Luk bleed nipple før assistenten slipper pedalen.
Har systemet været helt tom, eller fex, master udskiftet, så skru bleed nipple helt ude, og bruge fingeren som midlertidig bleed skrue, til systemet "begynder at lystre"
#5 Ta systemet "forfra og bagfra" et par gang,
#6 efter et prøvetur er det med garanti, galt igen, Bare gentage proceduren. #7 Ofte efter et par dage, kan en luftbobble være kommet "Tilveje", så bare ta en hurtig omgang.
I "gammel dage" så vist forhandlerne,ihvertfald i England, at bilerne skulle luftes ude, frisk fra fabrikken, før kunden fik lov at køre. Efter 8-10 dage kom kunden indenom, og fik justeret bremser, luftet ude, og afleveret klage skema på alt der skulle repareres på 1st service eller før! Og JA! Jeg voksede op i Wales! Min sidste LR var en Norsk Ex-Mil One-Ton Arctic Wolf, med Turner S3 Top, og Air-Locker Fullspære.
Hilsen fra Tuddal i Telemark, hvor vi er allerede i Vintermodus, og dyrker "skidt fri terræn kørsel"!