sv: sv: Erfaringer med Liveridge British 4x4 (17-01-2017 17:37:53)
Rasmus Nielsen #8282, reg. øjyl
Okay. Jeg hæfter mig ved, at jeg skal tænke over dokumentation, syn og afgift vedr. udskiftning af ramme. Er det korrekt forstået at rammen skal være skal være tærret, for at jeg overhovedet kan få lov at skifte den til at starte med? Altså for at få en genihugningstilladelse?
Hvis rammeskift i selv selv medfører identitetstab i skatteteknisk forstand og dermed ny afgift på samme måde, som jeg selv har været igennem tidligere ved motorskift, så er fidusen ved en renovering vist ved at være væk. Bilen skulle jo gerne have en rimelig høj handelsværdi efter en komplet renovering og dermed vil afgiften være derefter. Bilen er på hvide plader (personbil), hvilket yderligere øger afgiften.
Har jeg overset noget eller ser den lovlydige proces således ud?
- Syn for at få genihugningstilladelse
- Genopbygning med dokumentation for kvalitet af ramme
- Syn for godkendelse af ombygning
- Ny afgift (180%) af handelsværdi vurderet af skat på grundlag af ca. 0 hvidpladede 110'er til salg i DK. Her kan jeg muligvis få et bindende svar på forhånd.