Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt uden for DLRK om import af motorcykel (31-01-2006 11:44:13)
Knud Madsen
Jeg købte for et par år siden en bil i USA og var lidt ked af blot at sende penge ud i den blå luft.
DFDS skulle stå for hjemtransporten og de svarede ja til at jeg kunne sende pengene til dem og udbetale til sælger, når denne indleverede bilen i toldbehandlet stand på deres terminal. Problemet var at de beregnede sig 5% oven i beløbet for denne service.
Det ville jo heller ikke give mig sikkerhed for kvaliteten af bilen, kun at den rent faktisk var leveret og ikke var stjålet
Jeg havde imidlertid skaffet mig viden om, at det firma jeg handlede med, var et velrenomeret firma med en hel del år på bagen, og fik kopier af alle de papirer, samt billeder, jeg bad om!!
Jeg skaffede mig denne viden via en kammerats søn, der boede i den pågældende by.
Der findes også muligheder for at kontakte lokale mærkeklubber for det pågældende produkt, som i mange tilfælde kender til sælger.
Det har jeg været vidne til i en påtænkt handel med en ganske forfærdelig Rolls. Der fik man anbefalet det lokale Rolls Royce værksted til at gennemgå vognen. Det viste sig at de allerede kendte vognen og på det allerkraftigste advarede mod at købe vognen uanset pris.
Omvendt købte en af mine kammerater en Jaguar XK120, der på alle måder fik de bedste rekommandationer af den lokale Jaguarklubs medlemmer og alle oplysninger om vognen blev verificeret.
Den viste sig så ved hjemkomsten til DK at være lidt bedre end beskrevet, men det er jo til at leve med.
Undertiden kan man komme langt med lidt alternativ tænkning.
Det sikreste er altid at tage ud og se på emnet på åstedet. Jeg var i juledagene i Frankrig med en bekendt og se på en Jaguar XK150 og oplevede den store glæde at denne vogn var i langt bedre stand end billeder havde givet indtryk af. Det er ikke alle udenlandske sælgere, der er utroværdige.
En ting, der kan være en god ide, er at bede om et billede af køretøjet med dagens avis liggende på, og med sælger ved siden af.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremsebakke"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.