Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: En flok grædekoner??? (11-03-2009 11:46:34)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj
Først til Ib.
Det er muligt at du syntes nogen er grædekoner mm. Men når jeg kigger på min økonomi så betyder det at jeg skal betale ca. 24.000 kr. ekstra om året(da jeg har 2 biler på gule plader) Herfra skal selvfølgelig fratrækkes skatteeffekten. Og tillægges effekt af øvrige grønne tiltag. Netto en ekstra udgift for mig på ihvertfald kr. 15.000 om året.

Men der hvor jeg virkelig syntes, at du kommer noget til kort i dit indlæg er, din klage sang om manglende opbakning ved de andre afgiftsomlægninger. Men fakta er jo - og dem kan selv du ikke løbe fra - at de nævnte afgiftsændringer var fremadrettet. Dvs. at personer der købte en ny bil på disse tidspunkter, jo viste hvad de kom til at koste og hvad de skulle betale. Dette er jo ikke et spørgsmål om at man ikke vil betale hvad det koster. Men at man i den grad kommer til at betale for en handling man har foretaget tidligere. Og jeg er jo nød til at gøre dig opmærksom på, at det jo har været fuldt ud lovligt at købe en bil på guleplader(der hvor du er ansat, har vel strengt taget også levet godt af den mulighed). Hvis nogen mente, at det var meget slemt - så har der jo været masser af år til at ændre disse forhold. Og ja, der er jo også massser af vores klubmedlemmer med biler efter 1998 der også bliver ramt. Og forventeligt i størrelsesorden 5-7.000 kr. pr. bil.

Til Søren Rasmussen
Jeg syntes, at det er meget trist, at du har valgt ikke at bruge din viden til at hjælpe foreningen i dette spørgsmål(andet end at bekræfte HB i, at der ikke skulle gøres noget). Da du jo tydeligvis kender til komme med den rigtige argumentation mm.
Jeg syntes også at det er trist, at der endnu ikke er nogen der har taget sig tid til at argumenterer for, hvorfor er de 115.000 varevogne er mere forurenene end de ca. 800.000 personbiler fra samme periode? Selv du reflekterer ikke over dette forhold - eller har set sammenhæng - eller tager jeg fejl?
Ingen har endnu tilsyneladende kommenteret hvorfor eks. en RR fra 1993 nu skal koste 2,5 gang mere i ejerafgift på guleplader, end en tilsvarende på hvideplader - på grund af miljø?.

Det er muligt, at HB ikke har overblik over hvilke typer biler foreningsmedlemmer kører i(gule eller hvideplader). Men så var det måske på tide, at de blev lidt mere synlige og deltog i nogle arrangementer - så tror jeg faktisk at de ville få syn for sagen.
Ib Hammer, om nogen, bør jo vide hvad der er solgt fra 1998 og frem af LR. Og lur mig om ikke der er solgt flest på guleplader. Det er i hvertfald yderst sjældent, at jeg hilser på/ser en LR på hvideplader.

Men det der reelt er trist - specielt for klubben - er at det også her bliver til en debat om hvorvidt det er rimeligt eller ej, at private har mulighed for at kører i biler på guleplader.

Og hånden på hjertet, der er vel ikke nogen der selv beder om at få forhøjet sin ejerafgift, så man eks. skulle betale det samme som en tilsvarende bil på hvideplader. Så argumentet med, at alt det man har sparet i tidensløb kan man så passende bruge nu, holder ikke rigtigt.

Bare min simple mening

Grædekonehilsen
Eddie
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "tandrem"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.