Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: En flok grædekoner??? (11-03-2009 12:28:45)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Ib, jeg er ikke klar over om det er mig du bl.a. kalder en "grædekone", men da jeg har været en del aktiv, kunne jeg fristes til at "føle mig ramt"!
Lidt undrende må jeg konkludere, at du faktisk håner os "grædekoner" for at forsøge at gøre modstand. Hvor går din grænse for, hvor man ikke bare skal bøje nakken for overmagten og det "politisk korrekte diktatur"?
Vil man forsøge en modstand, skal det da være lige nu, og ikke når forslaget ER godkendt, jvf. Claus Kjøllers gode råd.
Jeg besidder så megen empati, så jeg sagtens kan sætte mig ind i også andre menneskers situation, som ikke bare kan læne sig tilbage i en vellønnet stol og resignere over f.eks. en afgiftsstigning på kr. 15.000 svarende til 372% stigning på den hidtil gældende takst.
Igennem ca 45 år med biler har jeg været udsat for mange sære tiltag for at kradse flere penge fra bilfolket, som regel under mere eller mindre løgnagtigt dække. F.eks. har jeg måttet tåle mange midlertidige vægtafgiftsforhøjelser og benzinprisstigninger, som alle som en er gået hen og blevet permanente. Det har dog været af overskuelig størrelse.
De forskellige tiltag og lovgivninger du henviser til, glimrer vel alle ved at være fremadrettede, hvor man som borger har kunne vælge fra eller til.
Fandt man at afgifterne var for høje i forhold til det man fik, kunne man jo lade være med at tage imod tilbuddet.
Modsat her, hvor man altså har kareten, købt under kendte vilkår, som nu pludselig ændres fundamentalt voldsomt. I hvert fald er en stigning på 372% meget voldsom i min begrebsverden. Når så stigningen serveres under dække af at være gavnligt for miljøet, kan man da blive særlig forpisset. Min vogn kører 5-7000 km, eller mindre, årligt og står ofte 14 dage uden at blive startet, men alligevel skal den koste 52 kr. om dagen, bare at stå uvirksom hen. Alternativet er nu at jeg spænder min 2,0 Mondeo foran vores campingvogn, med et betragteligt større brændstofforbrug for den samme kørsel. Yderligere læsses og presses denne Mondeo så til det yderste og betyder en mindre sikker og overlegen færd frem på vejene ift min RRC.
Havde man lagt en forhøjelse på brændstofforbruget havde man ramt det man påstår at ville ramme, netop forbruget. Så kunne man have nedsat de urimelige ejerafgifter på nyere hvidpladebiler så ingen blev ramt dobbelt urimeligt.
Jeg glæder mig da over dit optimistiske syn på min vogns fremtidige værdi. Kan du ikke lige fortælle mig, hvilken forhandler der vil købe min dejlige RRC td 1986?
Jeg har aldrig nogen sinde godtet mig over at andre har fået større registreringsafgifter eller ejerafgifter m.m. i det hele taget glædes jeg ikke over andres ulykke. Du kan ikke tælle mig med blandt sådanne typer endsige finde sådanne udtalelser fra min side.
Hvis du finder det usmageligt at man råder folk, der ikke er klar over problemet, til at købe en bil før et bestemt tidspunkt pga. afgiftsforhold, ja så har vi sandelig en meget forskellig opfattelse af hvordan man behandler hinanden. De mennesker jeg kender og kerer mig om, vil jeg altid sørge for at de ikke kommer alt for galt afsted, hvis jeg kan. Men sådan er vi åbenbart så forskellige.
I grunden er det vel ikke sært, at de som rammes også brokker sig?
mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "generator"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.