tilbage

Land Rover Forum  

Index
10325: 200 tdi (04-08-2003 00:10:27)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.6.62)
Jeg går lidt og leger med tanken om at skifte motoren i min SIII til en 200 tdi, og jeg påtænker at bruge den originale gearkasse.
er jeg fuldstendig gået fra forstanen eller kan det godt lade sig gøre...
mit sprøsmål er så:
Hvor mange gange er dette blevet gjort?
Kan gearkassen holde til de "mange" heste og det "store" moment?
Hvad skal jeg regne med at det kommer til at koste?
og hvem er det jeg skal have fat i?
Hvad siger forsikringen, synshalden og told og skat?
og hvor kan jeg købe en ny motor?

Jeg har prøvet at skrive en mail til keld fra tohuse, men han har ikke svaret, er der andre der ved noget om et sådan indgreb?

LR hilsen REO
Index
10326: sv: 200 tdi (04-08-2003 05:13:47) (svar på 10325)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.14)
tohuse har været på ferie... har også prøvet at få fat i kjeld... men det kan lade sig gøre uden at skifte gearkassen. jeg ville dog alligevel tage kassen ud og få sat en højere gearing i den.. ashcroft transmissions i uk har et kit, som giver en højere gearing i hovedboxen men ikke i lavbox.
men det bliver transgt i motorrummet. jeg har set andre, som har valgt en 2,5 td, hvilket giver også et godt resultat. forsikringen siger intet, synshallen behøver du ikke fortælle det og t&s har du glemt...
Index
10355: sv: sv: 200 tdi (05-08-2003 22:37:15) (svar på 10326)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.96.241)
nu har jeg talt med keld. Han sagde at hvis jeg ville gøre dette så skulle jeg være opmærksom på at styr huset sidder der hvor turboen skal være...
Så nu er planen blevet ændret til at der skal en 2.5 D uden turbo i.

En af mine forældres venner havde engang en 100" men en 200 tdi. han har snaket om at der var/er et firma i england som for 5000£ skifter drivlinjen til en 300 tdi. (motot og gearkasse samt transfer kasse) Er der nogle der ved noget om dette og om noget lignende findes til serie biler (2.25 til 2.5)?
everntuelt med et gkn overgear?

LR hilsen REO
Index
10357: sv: sv: sv: 200 tdi (05-08-2003 22:45:15) (svar på 10355)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.62.164.78)
God aften REO,

REO var faktisk et godt bilmærke i gamle dage... bare til din orientering..
Jo, jeg har læst annoncer og artikler omkring dette firma i Cornwall, men ændringen fra 2,25 til 2,5 kan du få udført herhjemme, hvis du har motoren. Det er slet ikke så vanskeligt, kun et motorophæng skal flyttes og een ting mere, som lige er pist væk fra min hukommelse. Turbomodellen passer ligeledes ind. Med turboudgaven får du hele 87 hk og det er fint nok til en ashcroft-gearbox med højrere gearing i hovedearkassen. Et GNK mener jeg passer ikke på de gamle boxe. Ascroftløsningen er væsentlig bedre. Liverigde i UK kan udføre hele projektet for dig. Opgradering af bremser - asom tidl. nævnt af Thomas - klare de også. Med et par parabolske fjedre får du en kanongod Seriebil !
Index
10365: sv: sv: sv: sv: 200 tdi (06-08-2003 18:33:54) (svar på 10357)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.96.241)
har du en web adresse på dette firma? jeg kan ikke finde dem.

jeg overvejer at finde ud af hvad det koster at få en motor hjem fra england... Hvis jeg skal købe en hos midjysk så koster den 50000kr. det er nok lige i overkanten.

og hvis der er et firma i england som kan skifte motor gearkasse bremser og fjedre til en fornuftig pris så var det måske vær at se på...
Index
10333: sv: 200 tdi (04-08-2003 11:25:01) (svar på 10325)
Thomas Holm #3251, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.97.146.140)
Hej Rasmus
200Tdi er et virkeligt godt valg til et seriekøretøj. Det bliver en helt ny bil at køre i.
Jeg kender flere der har fået lavet motoren om, og prisniveauet er omkring 30-40.000 afhængig af hvormeget du selv kan lave og hvilken stand motoren er i.
Mht. toldvæsen er de (ihvertfald her hvor jeg bor) meget villige til at hjælpe og oplyse hvad du må og ikke må. Der findes specielle grænser for hvor meget effekten må forøges på motoren, inden bremser m.v. skal forstærkes. Så prøv at spørge.