tilbage

Land Rover Forum  

Index
10389: uoriginal motor i lr. 110" (07-08-2003 20:57:18)
jens o. johansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.239.206)
Hvilken uoriginal motor kan jeg med succes lægge i en 110" LR 84? Jeg har hørt om Toyota, Peugeot og Mercedes. Er der der nogen der ved noget om dette. Hvor kan man eventuelt købe "conversion kits"?
mvh. Jens O.
Index
10390: sv: uoriginal motor i lr. 110" (07-08-2003 23:55:46) (svar på 10389)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.32)
Hvorfor skifte til uoriginal når der er forskellige Land Rover motorer at vælge imellem. Skal det være benzin eller diesel? Der er en del der lægger Daihatsu Rocky motor med eller uden turbo i deres Land Rovere. Det skulle også være en god løsning. Der er ihvertfald billigere end at lægge en 200 eller 300 Tdi motor i!
Index
10391: sv: uoriginal motor i lr. 110" (08-08-2003 01:06:10) (svar på 10389)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.16)
jeg er bestemt ikke tilhænger af, at lægger uoriginale motorer i Land-Rovers, men skal det absolut være, så har Steve Parker i UK forskellig kits. Find ham på nettet.
Index
10395: sv: uoriginal motor i lr. 110" (08-08-2003 14:20:28) (svar på 10389)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.33.63)
hej
jeg har lagt en nissan patrol 3,3 L motor i en 110 " fra 84 . jeg havde engang ( jeg solgte den lige før sommer).
det er ikke noget særligt problem at få motoren til at passe på gearkassen , men der er en del arbejde i at lave om på slange og rørføring til køler og servostyring , og ledningsnettet skal oxo ændres en smule , men så får du også en livlig bil.
mvh brian j
Index
10478: sv: sv: uoriginal motor i lr. 110" (15-08-2003 22:16:31) (svar på 10395)
George Treichel #6440, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 194.255.254.218)
I would like to know how much did you (pay) at Told og skat after you put that new motor in your 84 110 ? And how much more Horse power did you get?
Index
10416: sv: uoriginal motor i lr. 110" (10-08-2003 20:57:54) (svar på 10389)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.61.144.25)
Hvis man er overbevist om at man får en bedre bil ved at lægge en uoriginal motor i er det vel i orden at gøre det. Som det ses her: http://www.norfolk4x4.demon.co.uk/index.htm#diesel er der muligheder nok.
Det kunne jo godt tænkes, at man kan forsyne en gl. LR med en motor som klarer nutidens forureningskrav, har en bedre performance og oven i købet bruger mindre brændstof (evt. kan omstilles til bio-diesel). I det tilfælde burde man jo have et tilskud fra miljøministeren til projektet!!
Det hele skulle jo nødigt udarte sig som engang i MG-klubben, hvor et medlem var på nippet til at blive ekskluderet fordi han havde monteret anhængertræk på bilen!
Index
10418: sv: sv: uoriginal motor i lr. 110" (10-08-2003 21:20:47) (svar på 10416)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Ta´det nu helt roligt Niels, hvis der er nogen der vil lægge en anden motor i deres LR har de selvfølgelig lov til det - vi er bare nogen her i forummet der mener at i en LR skal der ligge en LR motor (200 tdi og 300 tdi som jeg selv kører med og som opfattes som LR motorer er i virkeligheden motorer fra firmaet International Engines i Brasilien - såå). Forøvrigt har Verner, som skrev det morsomme indlæg, først lige fået en LR motor i sin - så slap du bare af - skæg for sig og snot for sig.
Michael
Index
10419: sv: sv: uoriginal motor i lr. 110" (10-08-2003 21:29:31) (svar på 10416)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.230)
Hej Niels.
Puhh, det er varmt :-).......

Hvis du kender eller kommer undervejrs med nogle medlemmer af klubben, som kører med andet end Nato-prossekrog, så må du godt give et praj, så tager vi ud sammen og får "overtalt" vedkommende, ved en kammeratlig samtale forstås, til at få fjernet den dér 50 m/m tøsekrog. Dette gælder også folk som kører med Yokohama-hug dæk.....

Vi ses i hytten.

Verner / 451.
109" - nu med (næsten) 2½L LR-elastik........