tilbage

Land Rover Forum  

Index
10535: Tdi 200 VS Tdi 300 (19-08-2003 19:43:29)
Peter Lind Bonderup #3636, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.79.106.90)
Hej folkens,

Er der nogle der kender til de væsentlige forskelle på Tdi 200 og 300

Ifølge Mortens imponerende oplistning fra d. 16.07.03 er der motermæssigt ikke den store forskel....

200 Tdi, 2495 ccm, intercooler, direkte indsprøjtning
107 Hp / 80 Kw @ 3800 rpm
255 Nm / 26 Kgm @1800

300 Tdi, 2495 ccm, intercooler, direkte indsprøjtning
111 Hp / 83.1 Kw @ 4000 rpm
265 Nm / 27 Kgm @1800 rpm

- jeg har hørt at 300 har det med at "æde" tandremmen!!!!

Jeg er tidligere S III-kører og overvejer at kaste mig ud i noget 'nyere'

hilsen Peter
Index
10538: sv: Tdi 200 VS Tdi 300 (19-08-2003 21:42:42) (svar på 10535)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Det var kun de første 300 Tdi´ere der åd tandremme - dette problem blev afhjulpet efterhånden som de kom til service.
Den væsenligste forskel er nok trykket hvormed den bliver fodret, men prøv at søge på det her i forummet - spørgsmålet har været oppe før og jeg mener at der var en ret kompetent besvarelse.
Index
10553: sv: Tdi 200 VS Tdi 300 (20-08-2003 20:53:02) (svar på 10535)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.253)
Der er nogen englændere, der mener, at 200 er en bedre sejtrækker...
Index
10555: sv: Tdi 200 VS Tdi 300 (20-08-2003 21:14:01) (svar på 10535)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.98.7)
Der forlyder intet om, hvor meget nyere end seriebil du overvejer (vil spendere), men overvej td5. Den kræver ikke mange værkstedstimer og sejtrækker som en V8 motor. Eneste "ulempe" er, at den ikke er så ligetil at "skrue" på, som øvrige motormodeller, men det kan skyldes, at det heller ikke er nødvendigt at "skrue" så meget;-)
Index
10558: sv: Tdi 200 VS Tdi 300 (21-08-2003 08:19:31) (svar på 10535)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.61)
Hej Peter

Jegkører selv 200 TDI og savner ikke noget med hensyn til saft og kraft, kun lidt mindre "snak" fra maskinrummet - ligesom i en TD5, men det er ikke forskellen i hk, som kan være af interesse, snarere forskellen i drejningsmoment,for 10 Nm er trods alt en del.
Hvad tandremmen angår, så fremgår det af engelske lister dels, at begge TDI-maskiner har haft tendenser til at likvidere disse, og dels at de samme to motorer ikke desto mindre må anses for at være nogle af de bedste, som Land Rover har lavet.
Listerne afslører imidlertid ikke, om disse betragtninger beror på en nøgtern totalvurdering eller om der skelnes mellem LR motorer før og efter BMW's regeringstid, altså om også TD5-motoren er regnet med.
Det eneste som i et svagt øjeblik kan få mig til at tænke på 300 TDI er ved tankstanderen. Så spekulerer jeg på, om det forbedrededrejningsmoment kan udnyttes til at give en bedre brændstoføkonomi.
Hilsen fra Morten
Index
10559: sv: Tdi 200 VS Tdi 300 (21-08-2003 15:34:29) (svar på 10535)
Chr. Nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.21.217)
Hej Peter

ved godt at det ikke er helt det du spørger om, men jeg har været i den samme situation som dig. Jeg havde længe ville have en "90" 200 eller 300tdi og har prøvekørt en del uden at have fundet den "rigtige".Mit problem var så også at jeg har kørt rr v8, og følte at det var en lidt flad fornemmelse at køre 200/300tdi. Her kommer Per Glad så ind i billedet som var så venlig at lade mig prøve en td5, og den sad lige i skabet,så den kom jeg til at købe, og har bestemt ikke fortrut. Lidt dyre i andskaffelse men det er det værd og så har den en brandstofs økonomi som en lupo iforhold til V8eren.
Så gør dig i det mindste den tjeneste at få en prøvetur i en.
Og ja jeg har tænkt mig at bruge den i mudret.
mvh. Nauta
Index
10561: sv: Tdi 200 VS Tdi 300 (Link til Difflock) (21-08-2003 17:34:36) (svar på 10535)
Christian Ballisager #5537, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 212.242.193.77)
Hejsa

- prøv at læse lidt videre her :

http://www.difflock.com/discus/messages/5/10801.html?1061236249


hej
Christian