tilbage

Land Rover Forum  

Index
105372: Ny ramme til 110 (27-11-2010 12:24:50)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.155.166)
Har en 110 CSW fra '93 indreg som bus. Havde tænkt at det var ved at være på tide med en ny galvaniseret ramme. Hvordan med toldsyn og den slag. Hvis der er nogen der har prøvet noget ligende ville jeg meget gerne hører lidt erfaringer, samt evt råd og vejledning.

Med LARO hilsen
Michael
Index
105375: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 14:02:39) (svar på 105372)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.35.79)
Hej Michael,

Hvis du udskifter hele rammen, skal du betale registreringsafgift af den værdi som bilen repræsentere efter istandsættelsen.

Forretningsgangen er ganske simpel: renover bilen - få den synet - få den værdisat - betal afgiften.

Du kan læse paragrafferne her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110565&vId=203357&i=259&action=close#i110565

under punkt

E.1.3.2 Tæring, slitage og almindelig vedligeholdelse

Hilsen Anders
Index
105378: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 14:23:42) (svar på 105375)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.23.12)
Uhauhauha, Anders, det lyder dyrt. Prøv evt. den korte version, tag bilen over til dit synssted og hør hvad synsmanden siger, selv om bilen knapt nærmer sig veteranstatus, er det før oplevet bilejeren er blevet hvisket i øret "just do it" (af fare for tråden flækker, der kommer itnedbrud og alting emmer til af god gammeldags
moralkvaler og ditto prædikener skal jeg afholde mig fra at foreslå til sådant)
Index
105380: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 14:58:00) (svar på 105372)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.155.166)
Mange tak begge to. Hurtige og brugbare svar som sædvanligt.

Nu er der noget at gå igang med.

Med LARO hilsen
Michael
Index
105384: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 15:27:21) (svar på 105372)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
En gennemgribende istandsættelse med nye dele, sandblæsning, grundmaling, maling og rustbeskyttelse vil være afgiftsmæssig at foretrække...
Index
105386: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 16:45:07) (svar på 105384)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.53.56.229)
Hvad nu hvis man tog sin galvaniserede ramme, malede den sort og kørte den til undervognsbehandling. Så er der vel ikke nogen der kan se at stålet inden under er galvaniseret? Synsmanden skraber vel ikke både tektyl (eller hvad den nu er blevet smurt med) og maling af for at kontrolere...

Bare en tanke.

/LR Hilsen REO
Index
105389: sv: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 17:15:33) (svar på 105386)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.208.186)
Det var da en mulighed Rasmus, dog skal man ikke foregøgle sig synsfolk er specielt klat-øjede. Hertil skal man være opmærksom på der er forskel på de galvaniserede rammer de
2 største udbydere i England har på programmet. Marsland fremstiller rammer som vor mor lavede dem, altså en tro kopi af Solihulls, Richards har modificeret så de værste rustfælder og hulrum som samler sand og jord (og dermed vand) er borteliminirede. Af samme årsag hælder jeg til Richards, har selv købt der og er meget tilfreds mht. udformning og opbygning. Det er mindre tilrådeligt at galvanisere den oprindelige ramme, da galvanisering rager toppen af styrken.
Index
105393: sv: sv: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 17:19:56) (svar på 105389)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.83)
Hvis man vælger en forstærket galva-ramme, skulle brudstyrken nok ikke være et problem.

HUSK, at din skat kan læse med....

... og nu vi jeg køre en tur gennem sneen for at bringe en ældre pæn dame til en julefrokost ude på landet...


Index
105397: sv: sv: sv: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 17:37:32) (svar på 105393)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.208.186)
Loose talk costs lives? De rammer jeg har fået fra Richards er der gået op i tykkelse på, specielt i sidestykkerne, her er pladetykkelsen 3mm. mod 2.2mm.
på den originale ramme. Mener endvidere at have læst, når man får originale erstatningsrammer, købt som reservedel,
så er de også galvaniserede. Om de så er forstærkede meldte historien ikke noget om. At påsvejse forstækninger på en eksisterende ramme kan være en knudret sti at betræde; der kan være risiko for at blive afkrævet supplerende styrkeberegning og så har man åbnet porten til helvede.
Index
105392: sv: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 17:19:33) (svar på 105386)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.72)
en ny galva ramme udløser en afgift
rep af ramme koster "kun" tid, plade og evt udrigger
synsfætter skraber for så vidt ikke tectylen af, hvis du bare sørger for at dit stel nummer er til at se

hvis man renser rammen så nummeret er til at læse sætter et stykke tape over nummeret og sprøjter rammen med den tykke tectyl (det der tørre op) fjerner tapen og sprøjter derefter med den klare tectyl (den der også tørre op) så er nummeret til at se også i fremtiden så bliver synsfætter glad og skraber ikke i rammen(tectylen)

Steen
sIIa 1962 109"
Index
105407: sv: sv: sv: sv: Ny ramme til 110 (27-11-2010 21:38:22) (svar på 105392)
Jacques Devantier #8208, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.213.207.29)
Har spurgt en synsfætter og der kom "just do it" men det er laang tid siden.

Det er en god ide Sten den vil jeg bruge fremover...

Mvh. Jacques¨
Index
105657: sv: Ny ramme til 110 (04-12-2010 06:10:53) (svar på 105372)
Jonas Lissau-Jensen #7114, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.57.223.12)
Vær opmærksom på at når bilen er ind.reg som bus så skal du kun betale den afgift som den tidligere er indregistreret med, dvs. o%, 20% eller 60% og ikke 180%.

Jeg mener at din i årgang 93 havde 20% afgift...

Der er en tidligere tråd hvor det er beskrevet hvor stor afgift de forskellige årgange er belagt med.

VH
JOnas