tilbage

Land Rover Forum  

Index
10588: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (25-08-2003 18:48:16)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.210.2.2)
Hejsa

Vi har fået fingrene i en Serie 2a Benzin indregisteret første gang i 1970, men den har inden da kørt for den danske milist siden 1966. hvilken alder er gældende med hensyn til veteran afgift. skal der egentlig ikke stå 1966 på dens papirer ?



Index
10592: sv: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (25-08-2003 23:41:23) (svar på 10588)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.127)
Hej Anders!
Min SIIIer er fra ´73 og den kunne sagtens komme på veteran afgift via Cimber Assurrance (Trekroner forsikring)om ønsket og visse kriterier er opfyldte såsom: min. 2 biler, aflåset garage, original stand vedholdes og min. 3 uafhængige startspærrer.
Hos Cimber skal bilen min. være 25år gammel for at blive veteran.
LR sIII hilsen Stefan -- Skanderborg
Index
10593: sv: sv: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (25-08-2003 23:56:14) (svar på 10592)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.127)
... øhh, og jeg kom lige i tanker om det med den militære fortid.
Hvad kan du læse ud fra stelnummeret ???
Jeg mener at du skal gå ud fra de papirer fra ´66. Det at bilen blev civilt indregistreret i ´70 har ikke noget at gøre med bilens alder - og det må jo være bilens alder det drejer sig om.
Jeg har en kammerat der har en sIIIer fra ´75 (mener jeg det er) og skal til at indregistrere den civilt engang i år for første gang - det gør jo ikke bilen til en ny bil - vel --eller hvad?(tænk lige på hvad det kan give af forviklinger i bureaukratsamfundet).
Hejsa igen Stefan
Index
10595: sv: sv: sv: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (26-08-2003 06:56:43) (svar på 10593)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.129)
Etatens biler gjadt førhen som 'ikke registreret' i almindelig forstand; det gjorde fra udlandet importerede brugte biler heller ikke. Og hvis import- eller etatsbilen papirer var bortkommet, blev bilen registreret 1.gang 31.12. åå. Det har nogle tjent rigtig mange penge på. Proceduren med importbiler blev dog ændret for en del år siden, for at staten ikke skulle medvirke i svindel !
Index
10606: sv: sv: sv: sv: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (26-08-2003 17:42:53) (svar på 10595)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.210.2.2)
Hejsa igen

tak for svarene, nu må vi bare til at rode papirerne igennem og tyde stel nummere. så skal vi nok finde det rette år. mange tak

Index
10594: sv: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (26-08-2003 01:01:28) (svar på 10588)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.61)
Hi Anders
Så vidt jeg ved, bør registreringsattesten angve den første registreringsdato uanset om bilen blev registreret militært eller civilt. Jeg har selv en IIA'er fra 68 angiveligt registreret 1. gang 31.12.68, såder er ikke noget at være i tvlvl om. Men jeg har også en anden IIA'er, som ifølge reg.attesten blev registreret 1. gang i 1996 selv om bilen er fra 1965!
Jeg kunne tilfældigvis af en anden attest, som fulgte med bilen, udlede, at den blev registreret 1. gang til CF-kolonnen i sommeren 1965, så jeg har naturligvis afleveret reg.attesten til bureaukratiet og bad om at få orden i papirerne. Jeg venter p.t. stadig på en ny attest.
Jeg ved ikke omdet hjælper dig noget, men som sagt: 1. reg. må være gældende, så hold fast på det. Også af hensyn til betalingen af de løbende afgifter.
Mvh. Morten Dam
Index
10602: sv: Hvilken alder gælder på vores Serie 2A (26-08-2003 11:43:26) (svar på 10588)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.81.25)
Hej Anders.Hvis den er tideligere millitær har der været inportpapire der bestemmer bilens alder,de bliver brugt når den synes første gang som cevil bil og når der betales afgift til staten.