For lige at få historiken på plads. Så er denne tråd opfølgning på følgende.
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=105385#105385og
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=104852#104852Siden det sidste videoklip har jeg skiftet de gummihætter der sidder på ventilstammerne. Jeg kunne så konstatere at ventilhætterne var monteret forkert. de fire indsugningshætter var monteret på de fire første ventiler efterfulgt af de fire hætter til udstødning. Det bevirkede så at to af hætterne havde løsnet sig fra topstykket.
Udskiftningen af hætterne havde dog ikke nogen synderlig effekt. :(
efterfølgende drejede jeg så pumpen er par grader mod uret. (ca. 5mm ved mærket)
Det hjalp gevaldigt på røgen, men desværre kostede det også temmelig meget effekt. Op af en 5-6% stigning vil den ikke accelrere i 2. gear.
På følgende link kan man se røgudviklingen og forhåbentlig høre hvordan motoren går.
http://www.youtube.com/watch?v=nm4TehOfGIQMit spørgsmål er så om der er nogle der kan høre om den tænder for tidligt eller for sent, og hvilken retning jeg så skal justere pumpen.
LR SIII Hilsen REO