106987:
sv: sv: sv: sv: sv: klonk klonk brag hvad kan der være sket (04-01-2011 23:09:00) (svar på
106984)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 87.104.142.141)
Hejsa Henrik.
Det er da fint at spørge nu, i stedet for når man står med problemet.
Den letteste måde er, synes jeg, klart at tage de skruer der holder diff'et. Det tager 10 minutter, så er diff'et på igen.
Men, holder du ude i marken, og ikke har mulighed for at opsamle olien (den skal du jo lukke af først) og ingen ny pakning til diff'et, så er der den mulighed at man tager en lang tynd genstand, helst jern, og fører ind fra modsatte side af, hvor akslen er knækket. Forsigtig føres den igennem krydspinden i diff'et og ind mod stumpen. Når der er kontakt mellem jernstang og stump, klaskes der kontant til stangen med en hammer. Så hårdt, at stumpen ryger HELT ud til den anden side, i akselrøret. Der kan man så fiske stumpen ud, enten med små fingre eller med en magnet.
Men, som du kan læse.... Er man derhjemme så er det klart lettest at pille diff'et ud.
Jimmi