107025:
sv: sv: sv: sv: sv: Td5 Defender dieselregulator. (06-01-2011 09:40:57) (svar på
107024)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 87.54.8.57)
Hej igen,
Symptomerne viser ved at der løber diesel ned af højre side på motorblokken. Her vil det imidlertid være svært at se, hvorfor man skal ned under bilen. Der hvor motorblokken og gearhuset er samlet, vil der hænge et par dråber. Dette forveksles ofte med motorolie, idet det er sort. Det kan dog ikke udelukkes at det også er motorolie (vi kører jo alle i en engelsk bil), men ofte er det bare diesel.
Sammenhægen med filterhuset kan måske skyldes flg:
(nu gætter jeg)
- Den trykmembran der sidder i det kophus på dieselregulatoren er meget følsom for urenheder, skidt og snavs. Hvis der kommer sådan et fremmedlegme ind i trykmembranen holder den ikke længere tæt, og dieslen drypper ud af kophuset og ned langs motorblokken.
- Grunden til at de anbefaler at filerhuset også skiftes er måske, at der sidder urenheder heri (filterhuset), og de føres dermed op i trykregulatoren, der så bevirker at denne igen bliver utæt.
Teoretisk set, så giver det vel meget god mening? Jeg skiftede dog ikke filterhuset ifm mit skift af dieselregulatoren, og min bil er helt tør nedenunder, så den er tydeligvis tæt, og har været det det seneste halve år.
Mvh
Jesper
8394
ps. Kophsuet med trykmembranen kan ses på det billede som jeg har vedhæftet i mit forrige link.