tilbage

Land Rover Forum  

Index
108861: Hvorfor er der sand i min fuel pressure regulator ? (25-02-2011 18:18:27)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.50.94)
I forbindelse med skift af fuel pressure regulator på td5 (grundet utæthed og spild udvendigt på motorblok)har jeg i kammeret omkring føleren fundet 2-3 knsp (knivspids) sandskorn i lysebrun/hvid og sort. meget sommerligt, men bekymrende. Hvordan er det kommet der ? og hvor er det ellers ? Hvis ikke det er sand hvad er det så ? Kedelsten? filtermateriale? aluminiumsgranulat misfarvet af diesel ?
Er der andre lavpraktiske metoder til at fastslå om sand er sand end at det knaser mellem tænderne ?

Index
108867: sv: Hvorfor er der sand i min fuel pressure regulator ? (25-02-2011 21:07:33) (svar på 108861)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.160)
Grunden til, at tyskerne flytter pumpen, er, at de derved undgår sand og snavs i brændstoftrykregulatoren.... samt at det er nemmere at skifte en ekstren end en intern pumpe...
Index
108873: sv: sv: Hvorfor er der sand i min fuel pressure regulator ? (26-02-2011 07:05:03) (svar på 108867)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.50.94)
Hej Paul

Tak for svar på begge indlæg. Det giver mening - næsten. Hvis pumpen sender sand og møg fra tanken videre, hvorfor bliver det så ikke hængende i fuelfilteret ? kræver det også et tysk fuelfilter før man kan regne med at noget så grovkornet som sand bliver sorteret fra ? går i gang med at lede efter bemeldte site

mvh
Lars
Index
108874: sv: sv: sv: Hvorfor er der sand i min fuel pressure regulator ? (26-02-2011 09:10:53) (svar på 108873)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.166)
Index
108898: sv: sv: sv: sv: Hvorfor er der sand i min fuel pressure regulator ? (28-02-2011 00:59:12) (svar på 108874)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.50.94)
Hej Paul
nu fik jeg kigget på dit link. tak for det. Skal ikke lade forbitrelse gå ud over dem der prøver at hjælpe, men det er galt at man skal op med 439 euro for at løse, hvad der burde have været løst allerede på fabrikken. Jeg kunne være fristet til at montere en dobbelt filterkonsol fra en Unimog med vandudskiller og primerpumpe et sted i motorrummet istedet for filteret i bageste hjulkasse ( det må kræve et konstant og rigeligt indtag af tørverøget whisky at synes det er stedet at anbringe et filter). Skal dog lige være færdig med at gennemskue om td5 erens returløb via filteret kan bringes til at samarbejde med det system.
Trodsede manualens advarsler om adskillelse af pumpen. Det viste sig at være fuldstændig uden faldgruber. Udgangspunktet er en plastickonstruktion stor som en stempel-thermokande, hjertet er en lille dykpumpe mindre end pumpen på RRC. Hvor blev "keep it simple" af ?

mvh
Lars