112642:
sv: Benzinpumpe og startmotor (23-07-2011 13:37:33) (svar på
112625)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 188.179.33.154)
Hej Jørgen,
har lige rodet en hel med min, det lyder underligt at den skulle være for lang! ? Hvis der ikke er ændret noget er der returløb fra karburator til tank, er det ok ?
Du kan prøve at tage slangen af på karburatoren og prøve at lade den pumpe ned i en dunk, det er noget med ca 100 l i timen, prøv om den pumper jævnt, originalt er der en returløbsventil så det ikke løber tilbage i fremløbet, er den fjernet, må du sidde som mig og lade den pumpe i øjeblik inden du starter, ellers får den et udfald lige efter start. Hvis der er fint fremløb til karburator kan du sætte slangen på igen, og tag retur slangen af nede på tanken og se at der kommer noget retur.
På min havde tidligere ejer byttet om på frem og retur nede på tanken !!
Hvis det er den rigtige lavtrykspumpe med 0,3 bar løber det rimeligt langsomt, er det højtrykspumpen til indsprøjtning du har fået vil den sprøjte en kraftig stråle ned i dunken.
Husk filteret nede ved h. udlægger til torpedoen.
Håber den bliver klar til kamp
Er du bange for om den pumper benzin ned i motoren, er det af med luftfilteret så du jo nogle store huller du kan se ned i, så vil det løbe/dryppe fra højfartsstrålerøret midt i venturien.
Mvh Per