tilbage

Land Rover Forum  

Index
115025: afmontering af ecu ved svejsning (29-09-2011 19:44:17)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.45.62)
er det at gå over gevind at afmontere stikket til ecu inden mig-svejsning på rammen ? stelkabel til accu skal naturligvis af, men kan der ske ulykker med ecu hvis den har forbindelse til rammen ?
Index
115036: sv: afmontering af ecu ved svejsning (29-09-2011 22:06:37) (svar på 115025)
Morten Christensen #8417, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.166.178)
Der burde ikke ske noget, men der sker jo ikke noget i at være 200 % sikker
Index
115061: sv: sv: afmontering af ecu ved svejsning (30-09-2011 12:01:24) (svar på 115036)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.246)
MIG køre AC, men det er altid en god idé at afmontere alt af større elektrisk betydning.

MIG er jo i øvrigt primært til Alu, hvad har du af Alu på rammen?
Index
115076: sv: sv: sv: afmontering af ecu ved svejsning (30-09-2011 19:30:12) (svar på 115061)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.45.62)
Hej Jacob

mig bekendt har jeg en gammel rover af alu siddende på rammen :-)

Ok jeg hører hvad i siger begge to og piller stikket fra

mvh

Lars
Index
115081: sv: sv: sv: sv: afmontering af ecu ved svejsning (30-09-2011 19:49:30) (svar på 115076)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.246)
Hey lars.:D

Nu var det fordi du skrev rammen, det er vist jern så vidt jeg husker.:P

Karosset er alu, MEN det er i den kategori man kalder gammelt aluminium (på de lidt ældre modeller), altså alu der ikke behøver en stor kvalitet. Det er derfor også svært at svejse i.
Jeg havde problemer med det på min, den er fra 1988.


Foresten, har du fået sat dit bur på?.:D
Index
115083: sv: sv: sv: afmontering af ecu ved svejsning (30-09-2011 20:01:49) (svar på 115061)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.133.188)
Det er slet og ret forkert at MIG udelukkende er AC, Hvis man svejser med en INaktiv gas som beskyttelses gas er det en MIG svejsning. og kan både bruges til jern og rustfri.

det er dog korrekt at ALU svejsning kræves AC,

Jeg har for en del år siden ødelagt en relæ boks i en gammel personbil ved svejsning på trods af batteriet var fra koblet.

så klog af skade piller jeg så meget som muligt fra ved svejsning.

mvh Bjørn
Index
115088: sv: sv: sv: sv: afmontering af ecu ved svejsning (30-09-2011 20:19:23) (svar på 115083)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.246)
Det var også det jeg mente.:D


Jeg ville bare sikre mig at man ikke prøvede med MIG AC på rammen, det får man ikke meget ud af.

:D
Index
115107: sv: sv: sv: sv: sv: afmontering af ecu ved svejsning (01-10-2011 01:58:38) (svar på 115088)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.45.62)
Hej Bjørn og Jacob

Beklager hvis jeg tog låget af en debat der var en selvstændig og lang tråd værdig. MIG- anvendt udelukkende for at præcisere at jeg ikke kastede mig over rammen med en gammel elektrode-svejser eller havde adgang til TIG- svejs
Jeg har fået et ok resultat ud af en alu-tråd og ren argon på karossen ved en tidligere lejlighed (kosmetisk !- om der er noget styrke i er ikke testet) anvendt i samme maskine som jeg nu bruger på rammen med alm 0.8 tråd og 82-18 blandgas OG frakoblet ECU

Nej buret er stadig ikke på selv om det klør i fingrene, men først syne - så lege :-) Har du løst hvordan du centrerer hullet der skal bores i forskærmen over beslaget på rammen ? lille prøvehul og lodsnor ? eller andet trick

mvh
Lars