tilbage

Land Rover Forum  

Index
11527: ombygning af 88 t (04-11-2003 22:13:21)
jan nielsen 5880 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.54.7)
jeg har lige rekvireret mig en dejlig 88 T" som jeg godt kunne tænke mig at lave om til en "strand ræser" med 109 for og bagtøj + en 8 cyl med aut gear. er der nogen der har leget med lignende projekter evt. med erfaringer fra synshallen told & skat mm.
Index
11532: sv: ombygning af 88 t (05-11-2003 09:11:18) (svar på 11527)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.204.130)
Det du ønsker er stort set en Range-Rover. Mon ikke det ville være lettere og billigere at købe en ældre Rangy, evt. en grim og skidtbillig en og modificere karossen. Eller flytte karossen fra en 109 over. Bagkassen skal kortes af da RR er 100 tommer (Land-Rover 100" De-Luxe).
Således vil du få kraftige aksler samtidig med at aksler, motor og tomatkasse sidder hvor de skal, samt at kardanaksler allerede har den rette længde.
Du får endvidere skruefjedre med i "pakken". Hvis du vil køre i kuperede sandområder kan du udskifte fjedrene med bløde, lange ditto. Nemmere at gøre end med bladfjedre.

Hvis du fastholder det oprindelige koncet, skal du være opmærksom på, at spidshjulsakslen på Sally'en stikker længere frem og at tomatkasse stikker længere bagud (så vidt jeg husker). Det giver en meget kort bagerste kardanaksel.

Good luck
S. Vels
Index
11553: sv: sv: ombygning af 88 t (06-11-2003 00:39:48) (svar på 11532)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.76.243)
ja, det har jeg læst om at der var en der havde gjort i UK

her: http://www.worldoffroad.com/vehicles/tew.asp

/Henrik
Index
11558: sv: ombygning af 88 t (06-11-2003 16:04:40) (svar på 11527)
karsten Bøgvad (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.163.229.21)
Hej Jan
Jeg er selv i gang med et ligende projekt.
Tricket er vist at finde en V8 rover 3,5 og ned drosle den med en type godkendt stage one "plump" så den "kun" yder 90-92 hk, det er under 20% fra de 75 hk som min 2,25 benz yder med pedalen trykket gennem fodbrønden :-). Nå men, resten er gjort før ... 88" V8 det klinger så godt !!
Denne måde tror jeg det kan lade sig gøre at få det synet.
Der er en hel masse ting som er vigtig også , så som at en serie foraksel skal ikke køre permanent så gear kassen skal også lige modifiseres.
Der er mellem 2-3 mill, ting der kan og vil gå galt i et sådant projetk, men masser af penge og tid burde jeg kunne få det til at virke.
En anden mulighed jeg har overvejet er at købe en fra UK som er bygget (RHD)Og få den på Dk-plader , men den mulighed har jeg ikke undersøgt så meget.

88" V8 hilsner