tilbage

Land Rover Forum  

Index
120497: typegodkendelse RRC (11-02-2012 17:25:06)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.181.156.79)
Hej i forum.

Er der nogen der har en typegodkendelse eller typegodkendelses nummer de vil dele med mig på RRC biler.

En typegodkendelse på en 3-dørs RRC omkring årgang 1983.

En typegodkendelse på en 5-dørs RRC omkring årgnag 1983 og frem.

Det er nok kun gul-plade biler der kan findes.

Men er godt nok en hvidplade bil som evt. skal bygges om fra en 3-dørs til en 5-dørs.

nogen der vil hjælpe.

med LARO hilsen

Claus Hansen, 7227.
Index
120498: sv: typegodkendelse RRC (11-02-2012 18:06:05) (svar på 120497)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Claus
En 3-dørs RR fra 83, med en diesel/V8 hedder S 3826, Har en sådan stående bag huset, med papirer.

Jimmi
Index
120499: sv: sv: typegodkendelse RRC (11-02-2012 18:18:05) (svar på 120498)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
blot til orientering

Range Rover kom først med dieselmotor i 1986 så den kan ikke fremgå af en typegodkendelse fra '83.

mvh
Ib 0219
Index
120500: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (11-02-2012 18:31:46) (svar på 120499)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Ib.
Ikke desto mindre, så står det på papirerne.... Så det er nok en fejl hos SKAT....

Jimmi

p.s. ifølge stelnummeret er den født med en V8
Index
120502: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (11-02-2012 19:12:07) (svar på 120500)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.208)
Det er ingen fejl hos SKAT, Jimmy, da de ikke bruger oplysningerne om typegodkendelse til noget. De henholder sig kun til, brændstofarten, stelnr., regnr. samt ejerforhold. Resten er uinteressant for deres registrering.

Men det betyder altså ikke, at SKAT ikke har en oversigt over typegodkendelserne! Dem modtager de fra Trafikstyrelsen. Til typegodkendelser udstedes efter behov diverse tillæg, således ligger der til OneTen hele tre tillæg, der oplyser om ændringer i bl.a. motorydelsen.

Jeg har prøvet, at få S 3826 printet ud fra Trafikstyrelses website, men den var ikke tilgængelig. Var blot nysgærrig, om der være noteret tillæg til den.

Index
120512: sv: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 07:46:28) (svar på 120502)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Kære PauSe...
Som jeg ser det, så må der være et problem hos SKAT.
Demodtager afgiften, men.... Bilen er ikke typegodkendt med diesel, ergo laver de en vurdering på noget, som fabrikken ikke selv har gjort.
Hvis Ib har ret, hvilket han jo typisk har, så undrer det mig, at min bil er godkendt med en diesel, når den ikke er typegodkendt med det.
Derfor skrev jeg som jeg gjorde....

Jimmi.... med i til sidst....
Index
120515: sv: sv: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 09:08:38) (svar på 120512)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.208)
Kære Jimmi,

før kunne du blot anmelde skift af brændstof på motorkontoret. Så kom en medarbejder ud, kiggede ned i motorrummet og så var den potte ude...

Index
120523: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 11:45:18) (svar på 120499)
Allan Petersen #6856, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.58.140.146)
Hej
Jeg har resterne en RRC med et godkendelsesnommer der hedder s 4495
Det er med en vm disel 2,4
Registeret første gang den 15-03-85
og drivkraft er disel efter registreringsattesten.
Så der er disel fra før 86.

mvh.
Allan
Index
120531: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 14:16:26) (svar på 120523)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Allan

Range Rover med VM diesel blev introduceret i '86 og var ikke i landet før da.

mvh
Ib 0219
Index
120534: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 15:03:27) (svar på 120523)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.208)
Der fandtes konverteringskit fra V8 til først VM og senere Land Rovers egne tdi-maskiner...

Derfor kan RR, som du har stående i baghaven, Allan være en ombygning af senere dato.


På Defender-siden hændte det, at 110" HCPU, der var opbygget som brandbil, fik en V8 ilagt, da det viste sig, at en 2,5 d n/a var for sløv til at klare hurtige udrykninger. På Ærø findes en sådan konvertit....
Index
120538: sv: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 15:41:37) (svar på 120534)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.214.235)
"Fejl begåes mens de venter- katastrofer tager lidt tid" Har selv oplevet at få tilsendt registreringsattest med mystisk indhold, ikke mindst særdeles kort stelnr. efter omregistrering- desværre opdagede de det og tilsendte korrekt efter nogen tid. Dog skal det med det ikke var Solihull der var de første at lægge diesel i RRC.
Index
120541: sv: sv: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 16:26:25) (svar på 120538)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.208)
CRM og SKAT var/er ikke fejlfrie.... men den historie om, at det var andre til at lægge diesel i RRC, hører vi da gerne om...
Index
120566: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: typegodkendelse RRC (12-02-2012 20:45:00) (svar på 120541)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.252.146)
På privat basis naturligvis; men den skulle jo godkendes, påtegnes og synes. Det gik blandt andet ud over MB 3L. 5cyld, men også Sofim-motoren fra eks, Ducatoen- meget lig VM`en.