tilbage

Land Rover Forum  

Index
12036: Dieselfyr (08-12-2003 18:40:58)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Er ved at installere et dieselfyr i min TD5ér.
I vejledningen er beskrevet brændstoftilgang via et medfølgende T-stykke, som blot skal skæres ind på brændstofslangen.
Dog medfølger sugerørssæt til montering i tank.
Hvad skal man vælge - og hvorfor??
Hvis man vælger at montere sugerør, kan det gøres uden afmontering af tank??

Venlig hilsen Jens
Index
12037: sv: Dieselfyr (08-12-2003 19:33:28) (svar på 12036)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.160.195.75)
På en TD5 kan du kun montere dieselfyret med en ekstra slange der suger helt nede i tanken. Dette skyldes at TD5 maskinen fødes med relativt højt tryk fra pumpen der er monteret i tanken. Der er lavet et ekstra rør/hul på pumpen i tanken, som slangen til fyret skal ned igennem. Slangen skal så langt ned at den kan suge diesel op selvom tanken er ved at være tom. På en 110" tror jeg ikke det er muligt at montere slangen uden enten at tage tanken ud eller at skære en inspektionslem i bunden af bilen. Jeg er selv af den holdning at skal jeg skifte pumpen på et tidspunkt skærer jeg enten et hul i bunden eller tager bagkassen af. Dette skyldes at der sidder 4 forskellige slanger på pumpen der skal demonteres og sættes rigtigt i igen uden at få nogen form for skidt i (det skulle være meget destruktivt på en TD5 hvis der kommer skidt med op til indsprøjtningspumperne).

Venlig hilsen Lars
Index
12041: sv: sv: Dieselfyr (08-12-2003 21:41:52) (svar på 12037)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Tak for dit svar, Lars.

Det lyder omstændigt, men det er jo nok den rigtige løsning.

Jens
Index
12046: sv: sv: sv: Dieselfyr (09-12-2003 13:14:11) (svar på 12041)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.222.10)
Kære Jens, Inden du går møjsommeligt i gang med at afmontere tanken, vil jeg lige nævne en metode jeg brugt engang med upåklagelig resultat, & et minimum af arbejde.
DVS. Jeg gik simpelthen ind på retur røret som fører tilbage til tanken. Det var godt nok ikke, på en TD5, men umiddelbart vil jeg tro at dyret er principielt ligeglad med hvad du gører på retur siden! Derved opnår du samtidigt at motoren's sugerør sider lidt længerer ned, med det resultat at når fyret stopper pga brændstoff mangel så har du diesel tilbage til en ca 40km's kørsel.
God Jul fra Norge, ---- 2217 David*
Index
12061: sv: sv: sv: sv: Dieselfyr (10-12-2003 11:10:44) (svar på 12046)
Thomas Holm #3251, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.97.146.140)
Ifølge alle, som har fået monteret fyr på en Td5, så skal du til tanken, så selvom andre løsninger virker på andre motorer, så må du nok bide i det sure æble, og få ført slangen helt fra tanken.
Index
12063: sv: sv: sv: sv: sv: Dieselfyr (10-12-2003 11:24:07) (svar på 12061)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Tak for Jeres svar. - Jeg bider i det sure æble.

Jens