123859:
sv: sv: Automat gear i en Defender - ja/nej? (04-06-2012 21:18:41) (svar på
123858)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 89.186.182.50)
Hej de herrer og damer hvis de læser med...
Jeg kører den førstnævnte 110" som jeg har bygget automat i sammen med en 200 tdi.
Jeg vil ikke bytte til manuel igen. I terræn er det super lækkert at køre med, ingen brændte koblinger, plus at du kan hjælpe til med hjulene hvis man har et "langsomt" spil uden at skulle file påkoblingen.
Sætte i gang på en bakke og skyde op? Rasmus, har du set hvordan min skyder op? Synes faktisk det går pænt godt.
Godt nok har jeg peppet motoren noget, og jeg har INGENproblemer med at følge med alm. borgergryder ved lyskryds.
Jeg kører ca 8 km/l ved daglig kørsel, og ca 10 ved lange motorvejsture hvis jeg holder den mellem 90 og 100. Den kan dog snildt klare de 130 kmt også.
Det største minus, jeg kan finde i terræn, er at ved nedkørsler i lav gear er man nødt til at bruge bremsen lidt mere end ellers, da 1 gear er højere. Desuden skal man hvis man er begyndt at grav og skal stoppe hjulene, skal bremsen hugges i, ellers fortsætter hjulene med at grave til motoromdrejninger er kommet ned. Hjulene står ikke stille hvis ikke man holder bremsen i.
Henrik Klinge
110" 200 tdi, automat, og målt til 185 hk....