Hej
Alt kan jo lade sig gøre. Tænk blot på vores kære redaktør der har en Morris Minor på et Range Rover chassis.
Den næmme udgave ville jo være at skifte fronten på en Defender. Måske en af de gamle 90/110'ere Tænker der er mere plads til at trække køleren bagud.
Foruden skal skiftes, ja, og måske også dørene skal det være rigtig godt. Og det er jo nemt nok. Der bliver lidt med taget, enten skal man ha specialsyet en softtop, eller bygget et hardtop om, så den både passer på den lavere forrude og den længere bagkasse. Er man ude i detaljer skal man også ha nogle andre bagkanter med alle baglygter siddende øverst. Er det en 90" må du leve med at tank-dækslet ikke sidder det rigtige sted. På en 110'er kan man bedre snakke sig fra det. Men den kommer jo under alle omstændigheder til at mangle fjedrene.
Man kan også skifte hele karossen. Denne her kører rundt på Fyn. Har ikke mødt ejeren, men han er efter sigende med i klubben. Den er bygget på et discovery-chassis og med en VW TDi motor. Naturligvis er den synet og afgiftberigtiget, for en sådan ombygning går ikke uden Skats velsignelse.
Personligt synes jeg den er for fed. :) Den costum-byggede grill er lige i øjet, ja sådan burde Land Rover ha' lavet den i sin tid.
Ka' være ejeren ser denne her og kan give dig et par fif.
Mvh Niels, der holder meget kit-cars og replikas