tilbage

Land Rover Forum  

Index
134496: Servicemeddelse SU nåle. (18-06-2013 22:27:49)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.239.236)
Fra Burlen SU har jeg fået en god hjemmeside www.mintylamp.co.uk hvor man kan sammeligne forskellige nåle til SU karburatorerne.
Jeg har ligeledes købt et program www.winsu.co.uk,(100 kr.) hvor man taster data ind, og herefter kan man finde ud af, hvilken nål der skal bruges til en ændret motor.


Mvh

Kaj Tunlev
Index
134515: sv: Servicemeddelse SU nåle. (19-06-2013 11:03:29) (svar på 134496)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej Kaj

Dit link virker ikke, der mangler noget - http://www.mintylamb.co.uk/suneedle/

Det findes via deres hjemmeside under Technical, helt nede i bunden til højre.

Problemet er bare at der efterhånden er en hel del nåle der ikke længere kan fås.

Sammenligningen er bedre end den i Winsu , fordi den kommer op i en graf så du kan sammenligne 4 nåle i et skema, og tydelig se forskelen på alle 14-17 målepunkter.

Winsu bliver kun en ca. rettesnor fordi man ikke specifik kan vælge en 90" V8, men man kan få nogle bud ud af det når nu man har tastet alle "100" oplysninger ind, og så bagefter sammenligne dem i suneedle.

Det kan man få meget tid til at gå med ;-)

Den spjældventil du skrev om sidst, har ingen betydning for ydelsen hvis den virker, men er den utæt i tomgang kan man ikke justere sine carb ordentlig, og det kan så have en negativ effekt på ydelse og økonomi.

God fornøjelse

Med venlig hilsen

Per
Index
134554: sv: sv: Servicemeddelse SU nåle. (19-06-2013 16:34:56) (svar på 134515)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.239.236)
Hej Per!
Tak for din tilbagemelding. Jeg er ikke lige med angående Technical, kan ikke finde det. Angående WINSU har du ret, den er mindre detaljeret end jeg forventede. Jeg er dog nået frem til, at jeg skal prøve en BCG nål. Den er noget forskellig for den BGD nål, jeg kører med lige nu. Der mangler noget power i tredie, når jeg vil trække igennnem. Jeg er blevet anbefalet en BBW nål, mangler at få dem leveret. Når jeg lægger BGD, BBW og BCG nålene ind i mintylamb, er der markant forskel på disse nåle. Jeg bliver lidt bekymret for benzinøkonomien med BBW og BCG, men det må tiden vise.

Hvad kører du selv med? Går ud fra du har en 90 V8.

PS: Du har ret, man kan bruge megen tid med at se på graferne.

Mvh

Kaj.
Index
134573: sv: sv: sv: Servicemeddelse SU nåle. (20-06-2013 10:12:02) (svar på 134554)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej Kaj

Technical er en fane er på www.sucarb.co.uk s hjemmeside.

Jeg har en 90" V8 fra 87, der er ikke lavet de store ændringer på den, den har Summit raceing tændingsmodul , en high power offroad spole fra MDS , to Papercross cone filtre og almindelige udst. manifolds og resten af udstødningen er en 2,5" sports fra SS, det bliver fodret ved hjælp af BBZ nåle og det syntes jeg er ok, økonomien har jo meget med højre fod at gøre, men jeg syntes den er tålelig, jeg bruger en colortune til justeringen, som en støtte til det med lige at løfte stemplet 0,8 mm, ændre det ikke på omdr. er blandingen ok.

God fornøjelse med nåleriet.

Med venlig hilsen
Per