Gearknop passer til en LT230, men knoppen kan jo også monteres på gearvælgeren på en BW - det som afgøre hvad der er hvad, er altså låsbart spær eller ikke. Udover det, så er der også fysisk forskelle på gearhuset, BW har et ovalt alu-hus, fordi den er med kæde.
Mig bekendt så de Gl. gearolie anbefalingerne til RRC axle - EP80w GL5 til den kolde temp-zone og EP90 GL5 til den varme temp-zone - Den moderne gearolie anbefaling til RRC axle er nu 75w-90 GL5 som passer til begge temp-zone.
EP80 GL4 ville jeg personligt ikke bruge på LT230, og jeg ville under ingen omstændighed bruge ATF dexIII - det er simpelhed dumt. Idet den blot vil medføre en accelerere nedslidning af boxén.
Jeg ville sælge tilbageværende portion af EP80W GL4 på Rover-børsen eller mere relevant på SerieForum, den passer ikke til RRC, og kan langtids opbevares hvis emballagen er har været brudt.
Hvis der er faktuelle er tale om en LT230, så ville jeg indkøbe 75W-90 GL5 til både transferbox og axle.
LT77 ville jeg fylde med Redline Oil MTL (ATF dexIII kan naturligvis bruges (også i BW))
Når man nu bekymrer sig om olie-servicering, hvor så ikke bruge det mest optimale (og evt. lidt moderne smøreolier)
http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Range_Rover_manual_lubricants.pdfhttp://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Range_Rover_manual_lubricants.pdf Styrehuset kan ikke smøres, men det vil være godt at forny servoolien.