tilbage

Land Rover Forum  

Index
13712: LT77 + 2,25 benzin (15-03-2004 23:24:31)
Thomas Thomsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.82.6)
Mon nogen skulle vide om man kan kombinere en LT 77 gearkasse fra en RR med en 2,25 benzinmotor ?
Index
13713: sv: LT77 + 2,25 benzin (15-03-2004 23:28:04) (svar på 13712)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.92)
ja, det kan lade sig gøre. Men i hvilken bil skal denne kombination sidde ?
Index
13714: sv: sv: LT77 + 2,25 benzin (15-03-2004 23:37:01) (svar på 13713)
Thomas Thomsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.82.6)
Eeh..ja jeg havde tænkt mig at den skulle sidde i min gamle RR - selvom det jo nok bliver DK´s sløveste RR (jeg havde engang en med en LT35 motor - den var godt nok osse sløv.)
Index
13715: sv: sv: sv: LT77 + 2,25 benzin (15-03-2004 23:54:55) (svar på 13714)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.92)
Det er en underlig kombination... men 2,25 l kan du peppe op ved at få topstykket planet 3,5 mm, sætte en knastaksel fra en diesel i samt at tilpasse den med KN-filtre og større afgangsrør... jeg ville nu heller finde mig en brugt 2oo tdi driveline og montere den !
Index
13716: sv: sv: sv: sv: LT77 + 2,25 benzin (16-03-2004 00:13:16) (svar på 13715)
Thomas Thomsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.82.6)
Ja jeg ved godt det er en skør kombination,men jeg er vild med 2,25 motoren gearkassen og RR undervognen - jeg ville også helst have et serie 3 karosseri på men det ved jeg ikke helt hvad statens bilinspektion siger til så det må komme senere, men ved du noget om hvordan man får det til at passe sammen koblingshuset ser jo en smule anderledes ud, hvad med akslen og koblingen ?
Index
13717: sv: sv: sv: sv: sv: LT77 + 2,25 benzin (16-03-2004 00:20:06) (svar på 13716)
Thomas Thomsen #5236, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.82.6)
Nå jeg må hellere sige godnat - vender tilbage imorgen.
Index
13727: sv: sv: sv: sv: sv: LT77 + 2,25 benzin (16-03-2004 14:50:08) (svar på 13716)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.92)
Du skal nok have fat i Steve Parker i UK, som laver konverteringsset til alt muligt. Men LT77 har været brugt på 2,25 D i de første OneTen. Mht ændret karosser må du først spørge bilsyn, men da en Range Rover har en chassisramme, burde der ikke være nogle problemer !
Index
13730: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LT77 + 2,25 benzin (16-03-2004 17:22:29) (svar på 13727)
Thomas Thomsen #5236, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.248)
Ok. Tak for hjælpen!!