tilbage

Land Rover Forum  

Index
13832: Måske ny ejer? (21-03-2004 17:58:22)
Newbie (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.52.24)
Kort forespørgsel:

Hvis jeg godt vil have en Land Rover, som kan køres på alm. kørekort og er rimelig driftsikker, hvad skal jeg så forvente at skulle give?

Nogle specielle modeller jeg skal kigge efter?

Hvis man godt vil have bagsæde, så der er plads til 4-5 personer, hvor meget kommer jeg så op i?

--
mvh
Index
13833: sv: Måske ny ejer? (21-03-2004 18:15:35) (svar på 13832)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.92)
Ja, du stiller et af de spørgsmål, som kræver megen tid at svare på, hvis alle aspekter skal med.
Kan du nøjes med en varevogn, vil en Defender være et godt valg. De fås til priser fra 30.000 DKK og opefter, alt afhængig af stand, alder, mv. Fx: 1987, 215k km, diesel, synet: 55.500 DKK.
Skal det være en personvogn, ligger en Discovery som nr. 1 i rækken af moderne biler. For nylig blev en 1992 med dieselmotor solgt for ca. 135k DKK og var i god stand.
Alt efter det årlig kørselsbehov bør du vælge diesel eller benzin som driftmiddel. Jeg er til diesel !
Skal det være en Land-Rover med charme, så må valget falde på en Serie-bil. Disse er relativ billige i anskaffelse og drift, men henvender sig til folk, som har tid til at rejse. Marchhastighed omkring 80 - 90 km/t afhængig af motoren og typen.
Hvis du ikke kan finde en passende bil privat, så er her nogle adresser, som kan findes på nettet:

www.olemeldgaard.dk - Herning: gør meget i Discovery og nyere Defender; god handelspartner og reel betjening.
www.team-bertelsen.dk - Sjælle; allround i Land-Rover og aut. forhandler; flinke mennesker med masser af erfaringer bl.a. i specialudstyr.
www.bilcenteret.dk - Kalundborg: Danmarks største LR-forhandler. Jeg kender dem ikke personligt, men har hørt, at det er et godt sted at komme til.
Index
13834: sv: Måske ny ejer? (21-03-2004 18:22:09) (svar på 13832)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.36.174)
hej Newbie,

Spørgsmålet er meget bredt - finds en Land Rover forhandler og prøv lidt af hvert -

Hvis du vil have en arbejdshest - med mulighed for transport af familie , så er det en serie 3 109 eller defender 110. Hvis du transporterer familien og kører på vej 95 % af tiden og vil lade den arbejde de sidste 5 % - så er det en disco eller rr. Hvis du er meget i by så er det en frelander. Alle kan transportere en hestetrailer - Du behøver ikke kørekort i overstørrelse for at køre en land rover. Hvis du har et behov for store trailere er defendere, disco's og rr alle godkendt op til 3.500 kg. Ved større trailere og campingvogne skal du passe på totalvægten af bil og trailer - LR's er tunge og man passerer nemt 3.500 kg grænsen.



Ovennævnte er extremt generelt.

Se nypriser hos per glad's hjemmeside hvis du er til nyt - med bagsæde til omkring 150.000 - så er du tilbage til 92 for en rr og disco - det er muligt at du kan finde en frelander fra 97 på hvide plader.

LR-Hilsen
4749 Svend