tilbage

Land Rover Forum  

Index
13964: gløderørs skift på Vm 2,4 td (25-03-2004 11:14:06)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.237.247.50)
Hej venner
Jeg og min Vm er snart nået til den del af vedligeholdelses rullen hvor der står NYE gløderør på programmet.
Der er en lille sjov ting ved denne operation, at injektor pumpen sidder lige der hvor jeg regner med at gløderør nr 2 (talt for fra) skal ud, dvs det ligner at der ikke er plads til at få det ud.
-Er der et trick eller, er der kun den lange vej.
Rover hilsner fra fyn.
Karsten & Long John(Bob)
Index
13965: sv: gløderørs skift på Vm 2,4 td (25-03-2004 13:37:08) (svar på 13964)
Lars Billingsley #3879, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.199.134.1)
Det kan sagtens komme ud ved lidt pille arbejde såvidt jeg husker brugte gej en lang fladtang til at holde gløderøret
Lars/Biltris
Index
13968: sv: gløderørs skift på Vm 2,4 td (26-03-2004 06:59:33) (svar på 13964)
Bente & Flemming Thomsen #6571, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.196.100.90)
Jeg er også nået til det stade hvor jeg skal stille vækkeuret til at ringe tidligere for at nå rettidigt på arbejde, da det tager laaaaang tid at sparke WM Roveren i gang, så det hedder vel nye gløderør.
Hvor køber man dem og er der (bortset fra pladsen) noget fikumdik ved at skifte dem.

Hilsen
Flemming i Vamdrup
Index
13987: sv: gløderørs skift på Vm 2,4 td (26-03-2004 21:09:48) (svar på 13964)
Niels Svarø #6306, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.54.95.169)
Hej Karsten

Jeg har selv netop skiftet gløderør på kareten - RR1988 med 2,4 VM. Indtil jeg selv blev belært om, at gløderør har en (begrænset) levetid, havde jeg en del problemer med at starte. Til sidst ville den så heller ikke mere. Den lød ligesomom en benzinmotor med våde tændrør - intet liv i dyret.
Calle overbeviste mig om, at gølderørene i VM gå kaput på et eller andet tidspunkt, og al tid det mest ubelejlige, og når et rør et gået, følger de andre kort tid efter.

Jeg købte nye rør hos en BOSCH forhandler i København(Amagermøller) hvor jeg oplyste det nummer som står i værkstedhåndbogen. Prisen var 190 kr. + moms pr. stk.
Ved udskiftningen, viste det sig at 3 rør var stået af, og heldigt for mig, var nr.2 stadig entakt.
Det hjalp gevaldigt på startvilligheden.

Mht. nr. 2 røret, det som sidder ud for regulatoren, fortalte Calle mig, at det med lidt fingerfærdighed kan skiftes uden at pille ved regulatoren.(Hvis du flytter på regulatoren skal indsprøjtningstidspunktet indstilles med et specialværktøj. Det koster "en bondegård" og fås med de sædvanlige (lange) engelske leveringstider.

mvh
Niels

PS. Skal du have BOSCH nummeren send en mail på svaroe@worldonline.dk