13987:
sv: gløderørs skift på Vm 2,4 td (26-03-2004 21:09:48) (svar på
13964)
Niels Svarø #6306, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 212.54.95.169)
Hej Karsten
Jeg har selv netop skiftet gløderør på kareten - RR1988 med 2,4 VM. Indtil jeg selv blev belært om, at gløderør har en (begrænset) levetid, havde jeg en del problemer med at starte. Til sidst ville den så heller ikke mere. Den lød ligesomom en benzinmotor med våde tændrør - intet liv i dyret.
Calle overbeviste mig om, at gølderørene i VM gå kaput på et eller andet tidspunkt, og al tid det mest ubelejlige, og når et rør et gået, følger de andre kort tid efter.
Jeg købte nye rør hos en BOSCH forhandler i København(Amagermøller) hvor jeg oplyste det nummer som står i værkstedhåndbogen. Prisen var 190 kr. + moms pr. stk.
Ved udskiftningen, viste det sig at 3 rør var stået af, og heldigt for mig, var nr.2 stadig entakt.
Det hjalp gevaldigt på startvilligheden.
Mht. nr. 2 røret, det som sidder ud for regulatoren, fortalte Calle mig, at det med lidt fingerfærdighed kan skiftes uden at pille ved regulatoren.(Hvis du flytter på regulatoren skal indsprøjtningstidspunktet indstilles med et specialværktøj. Det koster "en bondegård" og fås med de sædvanlige (lange) engelske leveringstider.
mvh
Niels
PS. Skal du have BOSCH nummeren send en mail på svaroe@worldonline.dk