145039:
sv: sv: sv: sv: hjælp til fejlfinding (19-09-2014 23:10:57) (svar på
145037)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 109.56.193.9)
Blå røg er afbrændt motorolie; skyldes sandsynligvis slidte og ell. deflektorpakdåser omkring ventilskafter er blevet hårde med tiden og ikke lukker tæt; røgudvikling forstærkes af vacuumspjæld, der skaber undertryk til bremsen. Røgen kan også tyde på slidt eller tilkokset motor; 2.25D var aldrig udset til at overleve Armageddon sammen med kakerlakker og skorpioner. Omtalte pakninger kan skiftes uden topstykke afmonteres, dog skal vippetøj og ventilfjedre af. At styretøj går stramt, kan skyldes tidligere ejere har fjernet shims fra toppen af styrekuglehus, for at skjule slør i samme, hvilket så giver stramt styretøj. Løft foraksel fra underlag og afmonter sporestang for at indkredse problemet.