14645:
sv: Motor (01-05-2004 14:15:01) (svar på
14644)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (
ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Nikolaj!
Hvad der er den bedste løsning er jo en individuel skønssag.
Nu ved jeg jo ikke om det er en 2,25 eller 2,5 benzin/diesel der ligger i den nu eller om det er noget helt andet du har liggende, men afhængig af din motors øvrige stand kan du få en renoveret ombytningsmotor ilagt i stedet og samtidig få refunderet noget på den motor du nu har ved bytning hos Midtjysk i Viborg.
For lige at tilføje, så koster det ikke yderligere at få dem til at bytte motoren frem for selv at bøvle med det samtidig med at der gives en garanti for de første 10.000km (tilkørselsperioden).
Du skal bare være opmærksom på at de ydre løsdele, såsom starter, pumpe, manifolder, dyser osv. IKKE skiftes - men smides over fra den du nu har. Det er værd at gøre sig tanker desvedrørende idet det kan have betydning for din motors fremtræden og øvrige opførsel.
På min egen skete der det at flere af disse dele noget tid efter stod af (slid siden 73´). Så det kan måske godt betale sig at få skiftet nogle af disse ud samtidig med motoren.
Men hvorvidt det kan betale sig at renovere den motor du nu har synes jeg du skal lade en LaRo ekspert (Kjeld fra TOHUSE AUTO i Kjellerup, Ole Meldgård i Herning, Team Bertelsen i Sjelle eller nogle af dem på sjælland) udtale sig om inden du skrider til en totaludskiftning på det grundlag.Jeg ved at Kjeld kan hjælpe dig med at skaffe en god motor til en fair pris eller i hvertfald henvise dig til en.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg