147482:
sv: sv: sv: sv: Bremser ryster 88´er (09-02-2015 11:57:33) (svar på
147481)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 92.220.1.50)
Og så kontrollere at tromlerne og bremsebakker har ca samme radius. ofte er bakkerne lidt fladere, hvis der er lagt "tykt på" for at kompensere slidte trømler. Dette bliver så lidt forkert når tromlen er ny, og bliver først rigtig efter nogen kilometer.
Original dele = God kvalitet og tollerancer, er vanskelige at finde til serie biler efterhånden, og skifter man så meget af bremserne samtidigt, så er principet at "ny dele som ikke passer, slides til af gamle" sat ude af kraft.
Prøve at start med arc radius på bakker og tromler, derefter skal støtte stolperne til bakkerne justeres så bakkerne er HELT ret, - før man monterer tromlen. Er det meget vanskelig at få tromlen på, selvom justere skruer er helt tilbage, så kan bakkerne/belægningerne, simpelthen være for stor! Så skal de drejes ned og i radius, og ikke tromlen.
Bearmach dele har ikke det bedste ry, og tanke rækkefølgen og logiken skal derfor start med at bremserne rystede ikke med de gamle slidt dele, selv med masser af "slup" formegentlige.
Som ofte med serie biler, tage tingene i rigtig rækkefølge efter manualen,
Jeg har prøvet lignende besvær som skyldes for tyk belægninger simpelthen, og dette var enda med de gamle tromler.
Fortvivl ikke, Dårlig kvalitet og tilfældige mål giver mange problemer, så gælder det om at være logisk og analytisk. Ikke hoppe på "punkt løsninger, men gå det hele systematisk igennem. Selvom du finder en fejl, så fortsæt. Der er sikkert flere!
Jeg Ønsker dig held og lykke! Bagefter har du fortjent en lang ski ferie. Dem har vi på tilbud her i Tuddal!! Hilsen 2217 NSj Norge's Afd.