14894:
sv: Måske motorskift (18-05-2004 13:52:11) (svar på
14883)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (
ip-adr: 195.249.208.150)
Kender intet til hvorledes Nissan passer ned i en Landrover; men kender lidt til selve motoren. God motor med en stor grad af holdbarhed. Kan fåes med lidt større effekt end 200/300TDi; og sådan set også med større moment. Men momentkurven ligger anderledes i de senere modeller. (Nissan har højere moment ved de højere omdrejninger), så muligvis skal der tilpasses nogle gearinger for et optimalt resultat.
Data for de relevante nissan-motorer følger her: (Er hentet fra en engelsk kilde (difflock.com), så der kan være enkelte variationer i forhold til DK)
2,753cc Benzin (karb) seks-cylinder med 120hk ved 4,800rpm og 149lb.ft ved 3,200rpm (1982?1989)
2,962cc Benzin (karb) seks-cylinder med 135bhp ved 4,800rpm og 165lb.ft ved 3,000rpm (1989 on)
3,246cc diesel seks-cylinder med 95bhp ved 3,600rpm og 160lb.ft ved 1,800rpm (1982?1989)
2,826cc diesel seks-cylinder med 92bhp ved 4,800rpm og 127lb. ft ved 2,400rpm (1989 on)
2,826cc Turboladet diesel seks-cylinder med 114bhp ved 4,400rpm og 176lb.ft ved 2,400rpm (1989?1992), opgraderet til 117bhp (1992?1993)
Der har også været påmonteret turbo på 3.3. Afhænging af indstilling giver det en betragtelig momentforøgelse.
Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad