tilbage

Land Rover Forum  

Index
15282: Land Rover modeller (04-06-2004 13:11:51)
Jens Peter Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.182.14)
Jeg er på udkig efter en bil nr. 2, mest til at flytte mig til og fra arbejde, og da jeg altid har haft lyst til en Land Rover leder jeg nu med lys og lygte.
Jeg kan bare ikke finde ud af model betegnelserne, jeg har mest kig på de brugte Defender modeller (den ser mest autentisk ud) med havd dækker de forskellige typer over fx en defender 90" eller 110" - er det længden på vognen eller ?.

Hvad skal man kigge efter mht. rust og slitage og hvorlænge kan sådan en diesel fætter mon holde ?

Mvh

Jens peter Sørensen
Index
15285: sv: Land Rover modeller (04-06-2004 13:34:45) (svar på 15282)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.61)
Defendere, der ser mest autentisk ud?? næhæ, skal en Land Rover se RIGTIG autentisk ud, så skal den da ha´ hak i tuden, dvs. så taler vi altså om seriebiler! Nå, men de mærkelige tal for modellerne dækker over akselafstanden i britiske tommer. Læs den (nordamerikanske)artikel, som sydsjællænderne har oversat: find den under Sydsjælland under punktet Identificering, der ganske vist mestendels omtaler seriebiler, men også har lidt med om Defendere.

Læs også Stefan Wandels glimrende artikel om køb af seriebiler (findes på hovedsiden); mange af de ting, han omtaler, kan sagtens overføres til Defendere.

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Index
15286: sv: Land Rover modeller (04-06-2004 13:37:51) (svar på 15282)
Jesper Sørensen #6370, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.162.59.52)
På region sydsjællands hjemmeside er en artikel om forskellene på de forskellige modeller, der kan du nok blive meget klogere. klik på sydsjælland øverst på denne side.
90" og 110" er afstanden mellem for og bagaksel på køretøjet.
Med hensyn til rust, så er det vigtigste sted at undersøge vangerne.
Index
15303: sv: Land Rover modeller (05-06-2004 14:31:34) (svar på 15282)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.35)
Tallene, 88-90-109-110 m.fl. angiver ca. længden imellem for og bag akseler. 88 og 109 er ældre, 90 og 110 nyere.
Umiddelbart ligner de hinanden meget, men der er alligevel forskelle. Der er plusser og minusser ved alle modeller og hvilken man foretrækker er individuelt. Generelt kan man sige at de nyere er (mere) komfortable, men også dyerere.
Reservedele er rimelige billige, og bilerne er nemme at skrue på.
Hvis man passer godt på bilen og ikke kører den for hårdt er den meget sejlivet. Man siger at 70% af alle Landrovere bygget siden 1947, stadig kører!!
Når det nu er sagt tror jeg at det er vigtigt at man selv kan/vil lave lidt på bilen. Evt. melde sig ind i DLRK, hvor der er en masse flinke mennesker der altid er villige til at hjælpe.
Jeg sender dig en liste jeg plejer at bruge når jeg selv kigger på bil.