tilbage

Land Rover Forum  

Index
15417: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (08-06-2004 23:08:45)
Jan P. Bache #6591, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.85.198)
Hej alle.

Jeg er den glade ejer af en Disco V8. Den har nu tjent mig som hverdagsbil i lidt over 1 år og jeg må sige at der aldrig har været det mindste galt med den. Det på trods af at den køres relativt hårdt inde i byen og i terrænet.
Nu har jeg set mig om efter afløseren til denne og har kig på en Range Rover 4.6 HSE fra 98. Nu er det sådan, at jeg har læst mange steder at serie 2 Range Roveren simpelthen falder fra hinanden og de koster en formue at reparere.

Er alle de artikler jeg har læst om dette, helt hen i vejret eller er jeres erfaringer også at man skal holde sig langt væk fra dem, ifald man ønsker driftsstabilitet?

På forhånd tak.

J.Bache
Index
15446: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (09-06-2004 14:00:30) (svar på 15417)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.215.231.95)
Da jeg ikke er ejer eller sælger af de nævnte biler må jeg være at regne som upartisk; vedrørende Range Rover som hedder 38 A i modelbetegnelse, har jeg i Landrover ovner Internat. læst en del om defekt og svigt i luftaffjedringen med efterregninger der tangerer regningen for hundredeårskrigens, og det faktum at der kan købes sæt med gammeldaws skruefjedre til montering istedet for luftbælgene,så er der vel noget om snakken.
Index
15458: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (09-06-2004 21:58:24) (svar på 15417)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.124)
Jeg kender ikke ret mange Range Rover-ejere, som kan sige sig fri for store værkstedsregninger og manglende pålidelighed på den nævnte type. Lige som hr.Andersen læser jeg engelske bilmagaziner og så bl.a., hvordan varmeelementet til defrosteren blev skiftet: De tog både forsæderne, ratstammen og hele instrumentbordet ud ! To mands arbejde i to arbejdsdage. GIPS ! Jeg har kun kørt diesel-udgaven af en luftaffjedret Range Rover og det var en ren fornøjelse. Men jeg turde ikke købe een pga. den dårlige omtale !
Index
15459: sv: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (09-06-2004 22:07:40) (svar på 15458)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.54)
Må jeg foreslå at kontakte en autoriseret forhandler eller importøren...De kan ikke i alle tilfælde tage fejl..., - omvendt kan du jo i alle tilfælde selv vælge, om du vil følge deres råd eller ej...
Med Roverhilsen fra en, i alle forhold, upartisk tilhænger af ægte Land Rover-ånd (- og bindestregen er placeret hvor den skal (smily)...
Index
15463: sv: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (09-06-2004 22:15:00) (svar på 15458)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.54)
Store værkstedsregninger er et spørgsmål om definition...
Index
15472: sv: sv: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (09-06-2004 23:23:01) (svar på 15463)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.35.85)
Du kender da mig Paul, omend dog måske næppe for det gode; jeg har både haft 109ere, Range Rovere og 110er, og de har aldrig været på værksted. For mig ser det ud til at 84-85 var et skifteår mht. kvalitet af Land, og Range Rovere, før lavede man dem bedre, efter lavede man dem billigere, selvfølgelig er de også blevet mere komplicerede,der er mere der kan gå i udu, man brugte dårligt stål som rustede op på kort tid, jeg har set bagtøjshuse som lignede noget der havde ligget i Vesterhavet i 38 år men det var fra 87 - 1987, men jeg håber det er bedre idag.
Index
15473: sv: sv: sv: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (09-06-2004 23:33:33) (svar på 15472)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.124)
Verner, jeg sætter skam pris på dine kritiske holdninger...
Index
15480: sv: sv: sv: Håber på lidt upartisk råd & vejledning (10-06-2004 10:49:08) (svar på 15463)
Jan P. Bache #6591, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.85.198)
Jamen takker for jeres meninger og det bekræfter jo desværre lidt det billede man har af P38'eren. Det er jo dybt ærgerligt, da det jo er en lækker og behagelig bil. Det er jo nok også derfor at de ikke er specielt meget dyrere end Discovery's af samme årgang, selvom de var over 50% dyrere i nyvognspris og har langt mere udstyr.
Jeg har tidligere haft de større modeller af BMW og Volvo og er derfor vant til typiske servicepriser på mellem 20-30.000,- flere gange om året og det gider jeg simpelthen ikke mere.. Min Disco har kostet den rørende sum af 7.500,- i service på ét år, INKL. et nyt sidespejl og en forstærkning på styretøjet..

ØV...Nå, jamen tror så istedet jeg venter til der kommer en Disco 2a til salg i den konf. jeg ønsker..