15537:
sv: LR 109" fra militæret (12-06-2004 02:31:36) (svar på
15516)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (
ip-adr: 195.41.184.70)
Den aflange beholder er en vakuumbeholder, hvor man så at sige gemmer ekstra vakuum til at bremse med. Problemet med en diselmotor er at den kun laver vakuum når speederen er helt sluppet,(når spjældet i indsugningen er helt lukket)og når så du drøner derudaf med fuld gas og pludselig skal bremse, så når motoren ikke at lave vakuum nok inden spjældet lukker helt. På en benziner er der jo et vakuum til stede hele tiden under kaburatoren.
Denne vakuumbeholder skal for at virke korrekt "indeholde vakuum " nok til tre bremsninger.
For at teste vakumsystemet:med motoren slukket, træd på bremsen adskellige gange, og mens du holder bremsen nede så tænd for motoren uden at give gas. Du vil nu tydeligt kunne mærke bremseservoen trække bremsepedalen yderligere ned. Lad motoren gå i tomgang i kort tid, sluk for motoren, nu skal du tre gange kunne mærke at pedalen bliver hjulpet ned.
Dette er en simpel test som de også bruger på synshallerne.