tilbage

Land Rover Forum  

Index
15774: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 14:04:20)
Henrik Domino Isaksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.90.100.250)
Så er min kone endelig blevet træt af at høre mig snakke om, hvor meget jeg godt kunne tænke mig en Land Rover, at jeg har "fået lov" til at afskaffe mig en.
Min kærlighed har altid været hos en 88" og da 90" kom, lidt hos dem. Men jeg har forelsket mig en 88" HT fra 1975, benzin.
Jeg havde tænkt mig, at bruge den frem og tilbage, på arbejde hver dag, terrænkørsel (efter jeg har fået det grønne bevis) og lidt feriekørsel, med teltet bagi, da fruen og jeg altid får os kastet ud, hvor audi'en ikke rigtig kan klare sig.
Er ovenstående dyt, efter kyndige Land Rover ejers mening en dyt, som kan bruges til de nævnte formål? Og ja, jeg er godt klar over at det ikke er en sportsvogn jeg køber og komforten er bedre i s-toget, men der er ingen charme i et s-tog og en ældre Land Rover er, når alt kommer til alt, nok mere stabil i drift, end DSB.

Hilsen et kommende medlem (checken er i posten)
Index
15775: sv: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 14:16:17) (svar på 15774)
Dorte & Henrik Petersen #1318, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.199.64.110)
jA BESTEMT ER DET EN GOD IDE BLOT SKAL DU HVIS DU IKKE ER RIG....MÅSKE KUNNE SKRUE LIDT SELV OGSÅ SELVOM DU FINDER EN 88" ER DER ER TIP -TOP.DU KAN OGSÅ FÅ GOD HJÆLP I KLUBBEN AF DE MERE "ERFARNE" B.LA NÅR DU STØDER PÅ DEN BIL DU VIL HAVE SÅ TAG EVT EN MED UD OG SE PÅ DEN SÅ DU VED HVAD DU ER OPPE IMOD.
Index
15777: sv: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 14:59:08) (svar på 15774)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Lyder aldeles fornuftigt (bortset fra at det er en Ottomotor du tænker på - jeg er til Dieselmotorer -men pyt).
Jeg bruger min 88" fra 73´til netop det samme og det gør den sgu godt må jeg sige - omend der skal skiftes og repareres til tider - men det skyldes at det er de originale dippedutter og sager fra årgangen der ønsker pension.
Komforten - ja - den skaber man selv henad vejen (nu er det ikke noget problem for sådan en nostalgiker som mig der i forvejen havde det bedst med S-togssættet fra 55´af (suk - de er så godt som væk allesammen - bare lyden fra den skingre afganbgsfløjte får mig til at hulke (ok - det er så meget sagt)når jeg ser gamle optagelser på husalteret).
Men, hvorom alting er - Velkommen i Klubben af rabiate landbrugskøretøjsfanatikere med hang til dryppende uhyrer og LUKAS-produktevangeliets mysterier (Engelsk eneretsforhandler af sort lys).
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
15779: sv: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 15:55:32) (svar på 15774)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.159)
Hej Henrik.
En 88'er er et godt valg, men der findes alternativer, afhængig af, hvor meget du/I vil "ofre" på sagen. Hvad er dine økonomiske rammer???
Med Roverhilsen
Index
15782: sv: sv: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 16:11:40) (svar på 15779)
Henrik Domino Isaksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.90.100.250)
Mine økonomiske rammer er omkring de 30.
Index
15780: sv: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 15:56:07) (svar på 15774)
Henrik Fasmer #6685, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.202.190)
Hvor er det rart at opleve andre se lyset (her mener jeg ikke det fra LUCAS), Jeg har selv en 88" diesel fra 78 som bliver brugt som hundelufterbil, til jagt 250 km oppe i Sverige, ja ja den køre skam hele vejen fram og tilbage, samt til at hente og bringe ungerne i det nordsjællandske, de elsker den.
Når ja, den bliver også brugt som firma bil,og til meget andet.
MEN konen vil hellere brække en arm på langs end skulle sidde bag rattet, hun mener det er en skrammelkasse = HUN har ikke set lyset.
Komforten kan forbedres væsentligt ved at montere parabolske fjedre, det kan jeg stærkt anbefale.
Men du må nok forlade dig på, at med bil som denne vil det ind i mellem give sorte hænder, for man kan altid finde noget der "lige" skal skrues på, men den køre altid og det er vel en del af charmen.
Og så er der en anden væsentlig ting, reservedelene er billige og de er tilgængelige.
Det er ikke som med riskogerne hvor delene koster spidsen af en jetjager og der 3 måneders leveringstid.
Så om du kan bruge den skal du vidst selv afgøre, man skal bare vænne sig til at det ikke går hurtiger end 80-90 km/t på motor og landevej
Vi er en masse der ikke vil/kan undvære det.
LR hilsen Fasmer
Index
15783: sv: sv: Så ser det ud til at det sker (19-06-2004 16:15:47) (svar på 15780)
Henrik Domino Isaksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.90.100.250)
Det med de sorte hænder har jeg ikke noget imod. Da jeg i tidernes mogen tog mig et styrekort, startede jeg med at køre gl. Ford og dem lært jeg at skille ad og var som regel heldig og få dem samlet rigtig igen.
Og min kone "slipper" jeg ikke for. Hun vil gerne med ud at køre i den, jeg ved bare ikke om hun vil styre eller vente til Audi'en evt. skal skiftes til en Disco. Hun betragter 88" som en "testbil" for, at se om LR er noget.
Og hvis vi skal hurtig frem, har vi andre muligheder.
Index
15820: sv: sv: sv: Så ser det ud til at det sker (21-06-2004 09:25:54) (svar på 15783)
Hans Jørgen Kryger #1089, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 195.41.69.21)
Hej Henrik.
Du har fat i noget af det rigtige! En 88" med benzinmotor er absolut et godt køretøj som jeg kun kan anbefale. En veltrimmet 2.25 benzinmotor er simpelthen en fryd for øret, og tillige UTROLIGT holdbar. Held og lykke med bilen og velkommen i klubben.
Hans J.