160207:
sv: karburator og indsprøjtning (26-11-2018 12:43:56) (svar på
160206)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 87.49.44.5)
3,5L efi har en anden knastaksel end sugebenzinerne, som er medvirkende til at give den 156hk. Hertil en anden benzinpumpe, efiens benzinpumpe giver 2,5+ bar, mens sugebenzinernes giver 0,2-0,3 bar.
Bedst er in-tankpumpe, den er spædet hele tiden.
Det er et møjsommeligt arbejde at overflytte elektronikken, hertil er ecuen "das sorges-kind" fåes ikke mere som ny og "few-and-far-between" som fungtionel brugt. Vær opmærksom på de V8ere med tomatkasse, har 9,5 i kompressionsforhold hvilket giver højeste hk og nm ved lavere omdr. end tilsvarende med manuel gear. Kan man få efien til at fungere, vil man blive rigt belønnet og smil fra øre til øre. :o)