tilbage

Land Rover Forum  

Index
19145: Del 2 - Udskiftning af vandpumpe på 300tdi – HJÆLP! (05-11-2004 12:59:58)
Martin Kremmer #6709, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.249.166.4)
Hej alle

Endnu engang tak for de mange svar i forbindelse med mit indlæg!
Jeg har nu fået ny vandpumpe på min Disco, og alt gik næsten efter planen. Varmeapparatet virkede dog ikke de første 10 km, men herefter var at perfekt! Havde lidt problemer med plastproppen i toppen af radiatoren, men fik den i til sidst - ved at friske gevindet op på den. Skal dog nok have fat i en ny prop i nærmeste fremtid.

Det irriterende hyleri fra remmen, er ikke helt forsvundet, men er dog reduceret! Er nu opsat på at få lyden helt væk, og har læst mange gode råd her på siden, men er ikke helt klar over hvilken retning der giver det bedste resultat?
Skal jeg anskaffe en ny rem, købe bletdressing eller begge dele?

Jeg observerede at min servopumpe "tikkede" en smule når jeg drejede på den (mens remmen var løs)... skal den det?

Hvis nogle af jer har nogle erfaringer på disse punkter vil jeg meget gerne høre fra jer.

På forhånd tak.

Index
19148: sv: Del 2 - Udskiftning af vandpumpe på 300tdi – HJÆLP! (05-11-2004 14:58:59) (svar på 19145)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.210.164)
Når du nu har skiftet vand pump og der kommer lidt hylen fra kileremmen, så: #1, kontrollere tilspænding på remmen. Er dette OK, så er remmen nok 'brugt' af meget filen med defekt vandpumpe! #2,Skift remmen. #3,Når remmen er afmonteret, kontrollere servo pumpen. Er lejerne slidt, kan du mærke det,når du rotere pumpen med hånden.
#4,Har du husket at kontrollere kølevæske,med kold motor?
Da varmeapparatet begyndt at varme igen efter 10Km (Det er helt norm som du beskrev!),Så forsvand der 1/2 til 1l vand, der hvor luft boblen var! Godt Du opdaget fejlen & fik skruet, før vinteren kom for alvor! At arbejde i kuldegrader, med det hele sejlende i kølevæske, er ikke særligt behageligt!