tilbage

Land Rover Forum  

Index
21306: styrehus (11-02-2005 14:29:13)
Den glade amatør (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.154.105.88)
Hej Jeg skal høre om der er nogen der ved noget om styrehus til min Range rover 8v, fra 19987 , benzin med manuelle gear.

Er der nogen der ved hvad et styrehus hedder på engelsk?? er det steering column eller er det wheel house???

Min Range rover trækker mest til venstre side og jeg har fået at vide fra den gamle ejer at det er styrehuset der skal skiftes? kan jeg selv tjekke dette??? Er der nogen der kan forklare hvad styrehuset gør og er?? ville jeg blive meget glad og måske forstå lidt mere :)

på forhånd tak, håber jeg kan hjælpe tilbage en anden dag
Index
21309: sv: styrehus (11-02-2005 16:35:25) (svar på 21306)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.82.211.68)
Det hedder steering box.
Formodentlig har den tidligere ejer fået fastslået at det er styrehuset, der producerer fejlen. Fejlen ligger formentlig i ventilhuset i styrehuset. Det er bestemt ikke noget for amatøren at begive sig ud i. Hvis dette ligner andre kuglekredsløbshuse, er der nogle torisions-/bladfjedre i ventilhuset der er beskadigede. Du kan være heldig at løbe på en, der kender tingene, men det er ikke mange. Jeg vil gætte på at det er et ZF-hus og måske ZF kan klare problemet, men det aner jeg ikke noget om.
Der er en meget svag mulighed for at styrehuset ikke har været sat i 0-position da det er forbundet med styretøjet ved montering. Nogle styrehuse, kan ikke klare dette.
Du kan tælle de totale antal omdrejninger på rattet og så stille det i en midterposition, talt op efter omdrejningerne. Herefter skulle forhjulene gerne stå lige ud. Gør de ikke det, er det en overvejelse værd at rette dette forhold ind.

mvh
Knud
Index
21338: sv: sv: styrehus og pris (12-02-2005 13:38:38) (svar på 21309)
Den glade amatør (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.153.1.171)
Tak for dit fine svar knud

Jeg har fået et tilbud på et styrehus i london hos www.autopost.co.uk til 145 pund, jeg må jo igen indrømme at jeg er på herens mark og intet kender til priser, Er der nogen der kan sige om det er en ok pris. hos en anden range rover forhandleren i london vill de have 1148 pund for det samme, men det var også den autoriserede forhandler hos Stratstone og mayfair.

Så er der nogen der ved noget om priser på et styrehus til en range rover fra 87, benzin , v8, med manuelle gear, så ville jeg endnu en gang være taknemlig!!!

Mvh
Mads

Index
21311: sv: styrehus (11-02-2005 18:53:24) (svar på 21306)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.4.186)
Hvis det er dit styrehus ( steering box ), har Knud givet dig gode råd. Men prøv lige at checke alle bøsninger i undervognen først. Hvis disse er blevet lidt lovlig gamle, kan de givce lignende syptomer...