tilbage

Land Rover Forum  

Index
22933: El (igen igen) RRC 1990 (30-03-2005 22:27:29)
Niels-Henrik Riis Jensen #5025, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.79.92.212)
Jeg ved meget lidt om dette, men hvad jeg ved er at hvis jeg skal beholde min RRC, er det på høje tid at jeg starter med at lave sagerne selv, ellers bliver det for dyrt! Hvad med nogle aften møder, hvor i som ved alt!, kan fortælle os der elsker at køre LR, men så snart der er problemer må betale sig fra det. Det kunns sagtne koste en kr.200 Kunne det kke være fint hvis jeg f.eks viste hvorfor at min RRC:

1) Et par dage efter montering af startsspærre, slukker det automatiske nærlys pludseligt, nu skal man tænde for nærlys på normalt vis, alt lys virker normalt.
2) El-bagrude virker ikke
3) Varme starter op ca 1 min efter man har tænt for den
4) 3 gange har startsspærren ikke ville låse op, man skulle dreje tændningsnøglen først, slukke, derefter deaktiver spærren, og så kan man starte.
5) Glødelampen, (en VM 2,5) lyser ikke nogle gange, selvom systemet virker.

Jeg formoder at jeg skal ud og måle et eller andet??? Der er en ledning der ikke sidder rigtigt?

Og dette var jo bare el, hvad med at skifte fjedere, er det nemt, er det farligt, hvilken type, til hvilken pris?

Kunne det ikke være fint en aften at f.eks. lave en "dumme klasse i el!" hvor vi der ved meget lidt, kan få en basis introduktion mht til el-fejl.
/Niels
Index
22937: sv: El (igen igen) RRC 1990 (31-03-2005 06:06:12) (svar på 22933)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.209.51)
Startspærre er roden til uendelig meget ondt, uanset om det er en RR eller alt muligt andet. (Er just sluppet ud af et års mareridt ved at få fjernet startspærre mm på en Opel Vectra!!)