tilbage

Land Rover Forum  

Index
24485: Erfaringer med dæk (01-06-2005 08:48:59)
Morten Lykke Olsen #6747, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 195.249.76.76)
Jeg vil gerne høre om erfaringer med tre forskellige dæk.

Bronco Grizzly Claw

Simex Extreme Trekker

BFG Mud Terrain

Hvad er bedst. Hvordan kører de. Og andre erfaringer.
Vi ses derude
Morten 90" Olsen
Index
24487: sv: Erfaringer med dæk (01-06-2005 09:05:06) (svar på 24485)
Thomas Holm #3251, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 217.194.34.124)
Min erfaring omfatter to af de dæktyper du omtaler:
Simex: Et virkeligt godt dæk som tager rigtigt godt ved. Man skal dog være en rigtig god chauffør for at kunne køre med dækket, da det MEGET nemt graver, og så er man på den. Det er et super dæk til eks. Trial, og virker aller bedst i mudder og meget hårdt underlag. Dækket er ikke godt i sand og sump, da det som nævnt graver meget nemt.
BFG-M/T: Det ultimative valg (som jeg selv kører på). Jeg mener at det er den bedste kombination af mønster som giver dig mulighed for at køre i næsten alle former for terræn. Dækket er ikke voldsommere end at det lader sig gøre at køre i blødt terræn uden at grave bilen nedenud hele tiden. Det stiller ikke så store krav til chaufførens evner som de meget grove dæk gør, da det godt kan spinne uden at grave. Mønsteret er konstrueret, så det er et af de mindst støjende dæk, når bilen er på vejen. Jeg kører selv på 305/75-16 (som vel er noget lignende en 34") på min Range Rover, men ved, at 265/85-16 er meget brugt til Defendere (lige så højt som en 305/75 men knapt så bredt). Jeg kører alt form for terræn (Trophy/Trial osv.), og bruger også bilen på vejen, og er meget glad for mine dæk.
Grizzly kender jeg ikke.